سردار احمدی‌مقدم خبر داد

آخرین وضعیت گروگانهای سراوان

فرمانده نیروی انتظامی درباره آخرین وضعیت گروگان‌های سراوان، گفت: درباره وضعیت گروگان‌های نیروی انتظامی اطلاعاتی بیشتر از آنچه که تاکنون گفته شده، نداریم.
کد خبر: ۱۸۶۹۶۲

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در حاشیه نشست معاونان سیاسی و عقیدتی ناجا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: وضعیت پرسنل انتظامی گروگان گرفته شده، همان است که از قبل بود و تغییری رخ نداده است.

وی افزود: در چند روز آینده، هیاتی از وزارت کشور برای پیگیری این موضوع به پاکستان سفر خواهد کرد که امیدواریم این سفر نتیجه مثبتی را در بر داشته باشد.

وی درباره عملکرد پلیس در اجرای فاز جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و استاندارد سازی رفتارهای پلیس نیز گفت: استانداردی در کشور در رابطه با اجرای طرح امنیت اجتماعی نداریم، اما هدف ما ارتقای احساس امنیت و آرامش شهروندان است، با توجه به این که جرائم و آسیب‌های اجتماعی از شهری به شهر دیگر متفاوت است، یک چارچوب کلی برای این طرح تعیین شده و مصادیق عملی اجرایی با توجه به محیط اجتماعی و مسائل و ارتباطات مردم تبیین شده که این مصادیق برای پایتخت هم اعلام شده است.

وی از جمله مصادیق اجرای طرح امنیت اجتماعی در پایتخت را ایجاد امنیت برای بانوان، برخورد با مزاحمان در ایام تعطیلات و در فصل‌ گرما عنوان کرد و افزود: مسائل مربوط به حریم خصوصی نیز از جمله مسائلی است که در طرح امنیت اجتماعی به آن پرداخته می‌شود، به طوری که برخی تصاویر منتشر می‌شود که نشان می‌دهد، از اعتماد مردم سوء استفاده می‌شود و تصاویر محرمانه زندگی مردم، در معرض دید مردم به عنوان مانکن و الگو قرار می‌گیرد.

سردار احمدی مقدم با بیان این که تخلفاتی که از طریق بلوتوث و اینترنت رخ می‌دهد، از جمله جرائم جدید در جامعه است که پلیس، آگاهی لازم را در این زمینه در اختیار مردم قرار می‌دهد، افزود: استانداردسازی رفتار پلیس در همه حوزه‌ها مهم است. شاید این امر در حوزه خدمات‌رسانی به مردم بیشتر اهمیت داشته باشد و مردم زمانی که به پلیس مراجعه می‌کنند، باید احساس کنند که کارشان پیگیری می‌شود و جدیت در این حوزه نیز وجود دارد.

رییس پلیس کشور گفت: رفتار پلیس باید براساس اخلاق و قاطعیت تنظیم شود و همه فشارها و استرس‌هایی که در این حوزه وجود دارد، نباید بر رفتارشان تاثیری داشته باشد.

سردار احمدی مقدم افزود: فکر می‌کنم، طبق قضاوت مردم و همچنین نظرسنجی‌های انجام شده، سطح رضایت مردم از رفتار کارکنان پلیس بهبود پیدا کرده، اما در نقطه‌ مطلوبی نیست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها