اسپانیا پس از کسب مقام قهرمانی یورو 2008، توجه خود را به جام‌جهانی 2010 معطوف کرده است. به گزارش سایت گل، خوزه لوئیس رود ریگوئز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا اعتقاد دارد قهرمانی اسپانیا در اروپا سرآغاز عصر طلایی پر افتخاری برای تیم ملی این کشور است. او گفت: خیلی خوشحالم. با بازیکنان صحبت نکرده‌ام. اما در شادی آنها شریکم. من در مقام نخست‌وزیر اسپانیا خوشحالم که در دوره نخست‌وزیری‌ام تیم ملی کشورم قهرمان اروپا شده است.
کد خبر: ۱۸۵۹۵۴
نسل من این حق را داشت که چنین پیروزی بزرگی را ببیند، این فقط آغاز راه است. بهترین تیم اسپانیا را در آینده خواهید دید. حالا می‌رویم تا خود را برای جام‌جهانی آماده کنیم. می‌توانیم در جام‌جهانی هم موفق شویم.

آراگونس، سرمربی 70 ساله تیم اسپانیا نیز با نخست‌وزیر کشورش هم عقیده است و تاکید می‌کند: توفیق در یورو 2008 مقدمه توفیق در جام‌جهانی خواهد بود. او در خصوص تیمش گفت: ما گروهی متحد و هماهنگ بودیم که خوب بازی می‌کردیم، در حفظ توپ موفق بودیم و فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذاشتیم. وقتی در اوج باشیم، هیچ تیمی نمی‌تواند ما را مغلوب کند.

وی افزود: خیلی از دوستداران فوتبال بازی‌های اسپانیا را تماشا می‌کردند، چون سبک بازی خاص خود را داشت. آنها می‌‌خواستند تیم مورد علاقه‌شان در پاسکاری، حرکت بدون توپ و حرکات تیمی و انفرادی در محوطه جریمه حریف زیبا عمل کند و زیبا گل بزند. بازیکنانم از پس این کارها برآمدند.

من در آغاز مسابقه‌ها گفتم اگر بازیکنان اسپانیا خوب مدیریت شوند، این تیم قهرمان خواهد شد.

سعی می‌کردم به تیم اعتماد به نفس بدهم. امیدوارم این تیم شیوه کنونی‌اش را ادامه دهد و پیروزی‌های بزرگ دیگری کسب کند. تیم اسپانیا شایستگی قهرمانی در جام‌جهانی را هم خواهد داشت.

آراگونس درباره فرناندو تورس زننده گل قهرمانی اسپانیا گفت: تورس بازیکن بزرگی برای لیورپول و تیم ملی اسپانیاست. او سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و می‌داند چگونه دریبل بزند و برای خود فضای نفوذ ایجاد کند.

فابرگاس: پخته‌تر می‌شویم‌

ملی‌پوشان اسپانیا عزم جزم کرده‌اند که راه پیروزمندانه خود را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 ادامه دهند.

به گزارش یورواسپورت، فرناندو تورس، بازیکن محبوب اسپانیا می‌گوید: رویای ما رنگ واقعیت یافت. این اولین قهرمانی ما پس از ده‌ها سال انتظار بود. امیدواریم سرآغاز قهرمانی‌های دیگر باشد. حالا جام جهانی را پیش رو داریم و برای مبارزه‌های بزرگ آماده‌ایم.

سسک فابرگاس نیز از قدرت تیم خود و رویاهای جام جهانی می‌گوید: ببینید چه تیم جوانی هستیم. در مدت 2 سالی که تا جام جهانی مانده، تیم ما قوی‌تر و پخته‌تر خواهد شد. برای جام جهانی خواهیم جنگید. شاید مدت‌ها بود که علاقه‌مندان فوتبال یک تیم ملی را ندیده بودند که پیوسته زیبا بازی کند. ما با سبک بازی خود هم تماشاگران را خوشحال کردیم و هم قهرمان شدیم.

داوید ویا بهترین گلزن اسپانیا که به علت مصدومیت بازی نهایی را از دست داد، می‌گوید اسپانیا بهترین تیم جام بود. وقتی اسپانیا قهرمان شد، ویا غم بازی نکردن مقابل آلمان را فراموش کرد و با هم‌تیمی‌های خود در جشن قهرمانی شرکت کرد.

ویا گفت: سطح یورو 2008 بسیار بالا و مسابقه‌ها تماشایی بود و تیم ما بازی‌های بسیار خوبی ارائه کرد. ما بهترین تیم جام بودیم. شما هیچ یک از مسابقه‌های ما را سراغ ندارید که با استفاده از شانس برنده شده باشیم. در هر مسابقه از تیم مقابل بهتر بودیم و به پیروزی رسیدیم.

ویا با تقدیر از آراگونس تاکید کرد: عامل اصلی موفقیت تیم، مربی ما بود. حدود 2 سال قبل بود که شب سختی را در بلفاست با قبول شکست مقابل ایرلند شمالی پشت‌سر گذاشتیم. پس از آن، آراگونس تیمی را ساخت که شما در یورو 2008 دیدید. آراگونس بیش از هر کس دیگر، در این قهرمانی سهم دارد. البته همه به سهم خود زحمت کشیدند. همه ما خوشحالیم که بخشی از این ماجرای شیرین بوده‌ایم. حالا از پیروزی لذت می‌بریم.

کاسیاس: باورم نمی‌شود

ایکر کاسیاس دروازه‌بان موفق تیم اسپانیا خوشحال است که به یکی دیگر از هدف‌های زندگی‌اش رسیده است.
او پیش از این با رئال مادرید قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شده بود و حالا با تیم ملی کشورش بر اوج قله فوتبال اوپا رسید. کاسیاس برای این‌که مجموعه افتخارات خود را کامل کند، به جام‌جهانی هم نیاز دارد. به دنبال قهرمانی اسپانیا در یورو 2008 کاسیاس گفت: ‌به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های دوران ورزشی خود رسیده‌ام.

همیشه دلم می‌‌‌خواست با تیم ملی کشور فاتح یک رویداد بزرگ شوم. هنوز باورم نمی‌شود قهرمان اروپا شده‌ایم. نمی‌توانم احساسات درونم را بروز دهم. شاید تا چند روز دیگر که آرام‌تر شوم، بتوانم احساسات خود را بیان کنم.
کاسیاس بر این باوراست که تیم کنونی اسپانیا، فوق‌العاده است. «تیم ما اتحاد فوق‌العاده‌ای داشت  و باید وضع کنونی خود را حفظ کند تا در جام‌جهانی موفق شود».

کاسیاس در یورو 2008 دروازه‌بانی مطمئن و محکم بود و کم اشتباه ظاهر شد. او یکی از بهترین بازی‌هایش را مقابل ایتالیا برگزار کرد. رویارویی او و بوفون در آن بازی تماشایی بود و البته این کاسیاس بود که در پایان برنده شد، اما خیلی فروتنانه گفت:‌ بوفون بهترین دروازه‌بان جهان است. من از او خیلی چیزها یاد گرفته‌ام.

او الگوی من است. هر دروازه‌بانی روزهای خوب و بد دارد، روز بازی با ما، روز بوفون نبود. وقتی می‌خواهید درباره بوفون قضاوت کنید، به بررسی حضورش در مسابقه‌ها و تورنمنت‌های مختلف بپردازید. من افتخار می‌کنم که بوفون را الگوی خود قرار داده‌ام.

مصمم برای قهرمانی

ژاوی هرناندز که عنوان بهترین بازیکن یورو 2008 را کسب کرد، می‌گوید: اسپانیا با این قهرمانی تاریخ‌ساز شد. اینیستا، دیگر بازیکن موفق تیم اسپانیا نیز قهرمانی در یورو 2008 را باشکوه توصیف کرد و گفت: واژه‌هایی نیست که با آنها بتوانم احساسات خود را بیان کنم. ما از اولین تا آخرین بازی خود تاثیر‌گذار بودیم و در نهایت به حق خود رسیدیم. همه از بازیکن و مربی گرفته تا هواداران خواهان قهرمانی بودند و برای رسیدن به آن با تمام وجود تلاش کردیم. ما واقعا مصمم به قهرمانی بودیم و به هدف خود دست یافتیم.

جهانگیر چراتی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها