مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص دیدارهای تدارکاتی ایران برای حضور در رقابت‌های مرحله‌ نهایی مقدماتی جام جهانی به سایت فدراسیون گفت: به غیر از عربستان و امارات که سیستم بازی این تیم ها برای ما مشخص است، برای بازی با کره شمالی و جنوبی هم در نظر داریم که در حین برگزاری مسابقات مقدماتی، با ژاپن دیداری داشته باشیم، چون روش بازی آنها نزدیک به کره است که این امر به سرمربی تیم ملی برای هدف گذاری کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۵۹۱۱

به گزارش ایسنا ، نبی افزود: چنانچه فعالیت‌های ما دچار وقفه و ناملایمت‌ها نشود، امیدواریم در 5 رده به جام جهانی راه پیدا کنیم، که در طول تاریخ 70 ساله فدراسیون استثنایی است. در بخش تیم ملی برنامه ریزی به گونه ای است که دیدارهای تدارکاتی و مسابقات دوستانه با صلاحدید کمیته تیم های ملی و تایید رییس فدراسیون به گونه ای برنامه ریزی شود که تیم چه از لحاظ برنامه ریزی و چه پشتیبانی نسبت به گذشته برتری داشته باشد و قاعدتا «دایی» سرمربی تیم ملی در این خصوص احساس کمبودی ندارد.

دبیر فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما برای نتیجه گیری باید نسبت‌هایی را داشته باشیم که این نسبتها ما را به نتیجه گیری بهتر نزدیک می کند. از جمله روش‌هایی که می‌توان تیم ملی و روش آن را در امروز و گذشته مورد ارزیابی قرار دهیم، جدا از نتیجه گیری در تیم‌های ملی، بررسی اتفاق‌هایی است که منجر به نتیجه‌گیری شده است. برای مثال، مقایسه ترکیبی که باعث صعود ما به جام جهانی 1998 فرانسه شد، استخوان بندی ‌تیم ملی که موفق به صعود به جام جهانی 2002 کره – ژاپن نشد و ترکیب تیم ملی که موفق به صعود به جام جهانی 2006 آلمان گردید با تیم ملی فعلی که از مرحله سوم به مرحله چهارم مقدماتی 2010 افریقای جنوبی صعود کرده است، یکی از این راههاست.

وی افزود: در 10 سال گذشته ترکیب تیم ملی ثابت بوده و تقریبا از بازیکنان ثابتی تشکیل می شد که به لحاظ عددی از 11 تا 14 را شامل می شدند. یعنی به طور متوسط ترکیب 14 نفر ثابتی را در 10 سال گذشته داشتیم که این ترکیب ثابت باعث شده بود تیم ملی به لحاظ سنی و متوسط سنی به جای اینکه جوانتر شود پیرتر شود، در حالی که با برنامه هایی که دایی ارائه داد و به تصویب کمیته تیم‌های ملی رسید به یکباره شاهد تیم ملی دیگری با نفرات جدیدی هستیم و همچنین از بازیکنان قبلی هم آنهایی که در مرز آمادگی خوبی به سر می برند به تیم دعوت شده اند که روز به روز بهتر می شوند. البته کار بسیار سختی است و باید قبول کنیم که این تصمیم گیری و حمایت از آن به نوبه خود قابل تقدیر و تحسین است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها