شاید برای انتخاب و خرید یک تلفن همراه ساعت ها و یا روزها سردرگم بوده اید و همواره با خود کلنجار می رفتید که بالاخره چه گوشی تهیه کنید و یا از کدام شرکت گوشی تهیه کنید و ... در این مقاله سعی شد به صورت منطقی به این قضیه بپردازیم .
کد خبر: ۱۸۳۵۷۷

اولین مسئله که برای خرید یک گوشی مهم هست میزان پولی هست که برای خرید گوشی قادر به پرداخت آن هستید . شما باید ابتدا تعیین کنید که حداکثر حاضر به پرداخت چه مبلغی هستید . گوشی‌های تلفن همراه از 80-70هزار تومان شروع شده و تا 1 میلیون تومان (شاید هم بیشتر) قیمت های آن افزایش خواهد داشت . پس در وحله اول تعیین میزان نقدینگی در اولویت قرار دارد .

دومین موردی که برای خرید یک گوشی تلفن همراه باید در نظر گرفته شود امکانات و ادوات گوشی های تلفن همراه است . در هر رنج قیمتی معمولا چندین گوشی تلفن همراه از شرکت های مختلف وجود دارد . حال چیزی که اینها را از هم متمایز کرده و باعث فرق آنها می شود میزان امکانات آن گوشی تلفت همراه است. این امکانات شامل چه می شود!؟ این امکانات شامل دوربین عکاسی و فیلمبرداری، نوع و کیفیت پخش موسیقی فیلم، مقدار حافظه داخلی دستگاه و همچنین حداکثر میزان حافظه ای که از طریق کارت‌های مموری قابل افزایش است، سیستم عامل موجود دستگاه و ....

در گزینه دوم دوربینها دارای کیفیت‌های مختلف از لحاظ فیلمبرداری و عکاسی است . در حالت های معمول آنهاVGA  با سایز عکس برداری640 در 480شروع شده و تا میزان 5‌مگاپیکسل 2592 در1944 افزایش پیدا می کند .
همچنین نوع پخش موسیقی در گوشی‌های امروزی از اولویت های برتر به حساب می آید . بسیاری از گوشی ها هستند که کیفیت پخش پخش موسیقی درآنها هم ردیف‌Mp3 Player ‌های موجود در بازار می باشد . پس با خرید یکی از بهتر پخش کننده های موسیقی شما با یک تیر دو نشان زده اید . در مورد دوربین هم همین مساله صدق می کند .

هر 2 فاکتور قبلی به مقدار حافظه قابل جواب در این گوشی ها بستگی دارد . هرچه این حافظه بیشتر باشد میزان عکسبرداری و فیلمبرداری و همچنین ذخیره آهنگ بیشتر در موبایل را بالا می برد .

سیستم عامل ها هم از اولیوت های برترند . گوشی های تلفن همراه معمولا از 2‌سیستم عامل برای گوشی خود استفاده می‌برند. یکیJava  و دیگیری Symbian ! این دو سیستم عامل به علت کارایی مناسب برای گوشی تلفن همراه نصب گردیده است . اما باید توجه داشت کهSymbian  نسبت به جاوا برتری دارد . چون علاوه بر برنامه های انبوهی که برای این سیستم عامل نوشته شده از محیط کاربر پسند تری برخوردار است .

با توضیحات بالا حال شما باید تصمیم بگیرید . که آیا به یک دوربین خوب بر روی گوشی نیاز دارید ، یا اینکه می توانید نیاز های خود را با دوربین دیجیتال برطرف کنید؟ آیا به تلفن همراهی که موسیقی را خوب پخش کند نیاز دارید ، یا اینکه نیاز های خود را با‌‌‌Mp3 Player ‌های موجود در بازار رفع خواهید کرد؟ و آیا استفاده از برنامه های گوناگون برای موبایل شما ضروری است  و یا صرفا از گوشی خود برای تماس گرفتن و منتظر تماس بودن را انتظار دارید؟

هرچه جواب های مثبت باشد میزان نقدینگی شما هم باید بیشتر باشد . پس شما با تعیین اولویت اول که میزان نقدینگی شما است باید از گزینه های بالا اولویت هایی را انتخاب کنید .

اولویت آخر شکل و شمایل گوشی‌های تلفن همراه است . این اولویت با اینکه گزینه آخر از لحاظ عقلانی است اما در بیشتر خرید ها در گزینه اول قرار می گیرد. که این نیز به احساسات و نظر خریدار بستگی دارد. گاها پیش آمده که گوشی تلفن‌همراهی با اینکه امکانات آن پایین بوده از بعضی از گوشی‌های بهتر از خود بیشتر مورد علاقه قرار می‌گرید که صرفا به خاطر استایل گوشی مورد نظر است .

خیلی ها گزینه آنتن‌دهی را هم به گزینه‌های بالا اضافه می‌کنند . اما باید در نظر داشت که این امر نسبی بوده و به شرایط اقلیمی منطقه مورد نظر بستگی دارد .

پس ما می‌توانیم یک نتیجه‌گیری درست از خرید یک تلفن همراه داشته باشیم که برای خرید یک گوشی ابتدا چه مقدار پول خرج خواهیم‌کرد . چه امکاناتی برای ما لازم است و آیا این گوشی از لحاظ ظاهری مورد قبول است یا نه و در آخر اینکه سایت هایی وجود دارند که قیمت های تلفن همراه را به علاوه امکانات آنها به همراه عکس‌هایی از گوشی موجود دارند . شما می‌توانید با تنها گذاشتن چند دقیقه وقت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اما یک نکته را هیچ گاه از یاد نبرید! بعد از انتخاب حتما با کسانی که از گوشی مورد علاقه شما دارند و از آن مصرف می کنند حتما پرس‌‌و‌جو کرده و نحوه کارایی آن را جویا شوید. چون در خیلی از موارد اطلاعات ارائه شده به شکل واقعی نبوده و فقط زمانی مشخص می‌شود که شما با آن گوشی کار کنید .

انشاء‌‌الله با درنظرگرفتن این فاکتور ها شما هم به بهترین گزینه ممکنه دست پیدا نمایید .

پژمان عاملی فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها