دکتر حسین توکلی، معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور، با اشاره به شرکت یک میلیون و 344 هزار و 978 نفر در آزمون امسال گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده ، کارتهای داوطلبان ورود به جلسه آزمون سراسری 87 ، فردا (دوشنبه) و پس فردا (سه شنبه) در 386 شهرستان و بخش کشور توزیع می شود.
کد خبر: ۱۸۲۸۷۸

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر توکلی افزود : محل توزیع کارت ورود به جلسه آزمون برای داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه بر مبنای شهرستان محل اقامت کنونی آنان است که در تقاضانامه ثبت نام مشخص کرده اند که پیش از این در نشریه پیک سنجش به چاپ رسیده است.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارتهای ورود به جلسه آزمون داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی در نشانی های درج شده بر اساس جدول شماره 2 مندرج در اطلاعیه 27 خرداد این سازمان که در نشریه پیک سنجش اعلام شده توزیع خواهد شد.

توکلی افزود: همه داوطلبان شرکت کننده در آزمون لازم است با توجه به سال تولد در زمانهای تعیین شده ، به صورت فردی برای دریافت کارت ورودی به حوزه های ذیربط مراجعه کنند.

وی شرایط توزیع کارت ورود به جلسه همه داوطلبان شهرستانهای مختلف کشور را به استثنای داوطلبانی که شهرستان محل توزیع کارت آنان تهران است بر اساس سال تولد به این شرح اعلام کرد:

کارت داوطلبانی که متولد سال 69 و بعد از آن هستند، صبح دوشنبه سوم تیر، کارت داوطلبانی که متولد سال 68 ، بعد از ظهر دوشنبه سوم تیر ،کارت داوطلبان متولد سالهای 66 و 67 ، صبح سه شنبه چهارم تیر و کارت داوطلبان متولد سال 65 و پیش از آن ، بعدازظهر سه شنبه چهارم تیر87 توزیع می شود.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:کارت ورود به جلسه داوطلبانی که بر اساس جدول شماره یک مندرج در اطلاعیه 27 خرداد این سازمان در پیک سنجش ، شهرستان توزیع کارت آنان ، تهران است بر اساس سال تولد و شماره شناسنامه توزیع می شود.

توکلی افزود: کارت ورود به جلسه آزمون با ارائه هر نوع کارت شناسایی معتبر عکسدار، فقط به شخص داوطلب داده می شود.

وی گفت: برای داوطلبانی که افزون بر گروه آزمایشی اصلی خود، علاقه مندی خود را به شرکت در آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی اعلام کرده اند ، دو کارت یا سه کارت ورود به جلسه امتحان صادر شده است و داوطلبان باید به هنگام دریافت کارت آزمون اصلی، کارت آزمون هنر و زبانهای خارجی را نیز دریافت کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون به هر داوطلب، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و برگ راهنمای حوزه های امتحانی داده خواهد شد که توصیه می شود داوطلبان مندرجات آن را به دقت مطالعه کنند.

توکلی گفت: با توجه به گروه آزمایشی انتخابی و شماره داوطلبی که در بالای کارت ورودی داوطلبان به عدد و حروف درج شده است ، افراد برای شناسایی حوزه امتحانی خود از روی برگ راهنما اقدام کنند.

وی به داوطلبان شهرهای بزرگ به ویژه تهران ، شیراز ، تبریز ، اصفهان و مشهد مقدس توصیه کرد: یک روز پیش از برگزاری آزمون ، حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند تا در روز آزمون با آرامش کامل در جلسه امتحان حاضر شوند.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نشانی حوزه برگزاری آزمون داوطلبانی که حوزه امتحان آنان شهرستان تهران است در زیر کارت ورودی آنان درج شده است که به همین علت به این داوطلبان برگ راهنمای حوزه های امتحانی داده نمی شود.

براساس این گزارش در صورت وجود اختلاف میان اطلاعات داده شده داوطلب و مندرجات کارت، اگر مشکل در عنوان زبان خارجی یا معارف بود باید تا رفع مشکل با هماهنگی نمایندگی سازمان سنجش مستقر در حوزه های توزیع کارت پی گیری شود و اگر اشکال به دیگر موارد مانند نام، نام خانوادگی، سال تولد و غیره مربوط شد باید با تهیه کپی از کارت و تصحیح با خودکار قرمز روی کپی (همان گونه که در پشت کارت توضیح داده شده است) ، کپی را به نمایندگی سازمان سنجش تحویل دهند.

آمار شرکت کنندگان در آزمون امسال به ترتیب گروه آزمایشی عبارت است از:

318 هزار و 905 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی

458 هزار و 842 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی

516 هزار و 618 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی

32 هزار و 526 نفر در گروه آزمایشی هنر

و 19 هزار و 87 نفر هم در گروه آزمایشی زبان های خارجی.

از آنجا که امکان شرکت گروه های آزمایشی دیگر در دو گروه آزمایشی زبان های خارجی و هنر وجود داشته است، 34 هزار و 7 نفر در گروه هنر و 127 هزار و 566 نفر نیز از گروه های دیگر داوطلب شده اند که به این ترتیب آمار نفر آزمون امسال به 1 میلیون و 506 هزار و 551 نفر می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها