تولید و بازاریابی خودروهای گازسوز بخش حمل و نقل خصوصی و عمومی، در حال تغییر است اگر چه تا اواخر سال1980، تعداد خودروهای تولید شده توسط سازندگان خودروهای گازسوز، بسیار محدود بود. اما این وضعیت هم اکنون تغییر کرده و سازندگان خودروهای گاز سوز، گستره وسیعی از انواع خودروهای سبک و سنگین را تحت پوشش طرح گاز سوز کردن خودروها قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۷۸۸۲۰

یک برنامه ده ساله، شامل اطلاع رسانی عمومی مفهوم خودروهای گاز سوز ایجاد تجربه عملیاتی و برانگیختن دانش و تقاضا برای سوخت گاز طبیعی فشرده است. اکنون شبکه سوخت‌گیری در تعدادی از کشورها برای تامین رشد ناوگان سازندگان اصلی تجهیزات در دسترس است.

با گذشت بیش از 15 سال، تجربه وسیعی در مورد تولید و بهره‌‌برداری از خودروهای گاز سوز به‌دست آمده است. این رشد در کشورهای مختلفی روی داده، بنابراین بهره‌برداری خودروها به‌صورت ایمن و کارآمد، نیازمند توسعه استاندارد‌هاست. حال به زمانی رسیده‌ایم که استاندارد را منطقی کنیم. کوشش فراوان نمایندگان صنعت در این زمینه چند سالی است شروع شده و ادامه خواهد داشت. از اینرو نتیجه آن بهبود کیفیت، ایمنی و بهره‌برداری از خودروها و جایگاه‌های سوخت‌گیری خواهد بود.

برتری گاز طبیعی (CNG) به عنوان سوخت، اکنون توسط صنعت خودروهای گازسوز ثابت شده است، اما سود سرشار در توسعه فرمول‌های جدید سوخت‌های بنزینی و گازوئیلی حاصل می‌شود. با این حال، سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز در زمینه توسعه خودروهای برقی صورت می‌گیرد. اگر دست‌‌اندرکاران ذینفع، موانع پیشروی خودروهای گازسوز را برطرف کنند و گاز طبیعی را به عنوان یک سوخت اقتصادی، مفید و انتشارات خروجی غیرمضر و فاقد گاز مضر خروجی ترویج کنند، صنعت خودرو گازسوز می‌‌تواند موفق باشد.

هم‌اکنون تقریبا بیش از 18 درصد از ناوگان حمل و نقل جهان، گاز طبیعی مصرف می‌کنند،‌ که 650 میلیون خودروی جهان که تقریبا 2/1 میلیون آن خودروهای گازسوز است در این سیستم قرار دارند که مصرف عمده این خودروها از سوخت گازوئیل یا بنزین تبدیل شده است. بررسی‌ها نشان می‌‌دهد، استفاده از سابقه گاز طبیعی به عنوان سوخت خودرو به سال 1920 برمی‌گردد دو شوک نفتی سال‌های 1974 و 1979 و امکان وقوع چنین محدودیت‌هایی برای سوخت‌های متکی به نفت، علاقه شدیدی به خودروهای گازسوز به وجود آورد. این امر موجب به وجود آمدن عامل امتیازهای اقتصادی می‌شود که بر برنامه‌های موجود تکیه دارد و مزایای استراتژیک آن را به درجه پایین‌تری از اهمیت نزول می‌دهد.

زهرا فرضی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها