کد خبر: ۱۷۸۱۵۵

گاهی اوقات نوع موی شما تحت تاثیر نوع پوست شما قرار می‌گیرد. اگر پوست خشک داشته باشید ممکن است موهایتان هم خشک باشد و اگر پوست چرب داشته باشید ممکن است موهایتان هم چرب باشد.

متاسفانه بسیاری از محصولات محافظت و نگهداری مو موجود در بازار بیشتر باعث صدمه به مو می‌شوند تا بهبود آن پس بهتر است نحوه مراقبت از موهای خود را بیاموزیم.

مراقبت از موهای خشک‌

موهای خشک بسیار شکننده هستند، البته داشتن موهای خشک یا ارثی است و یا بر اثر عدم مراقبت می باشد .
غده‌های چربی غیرفعال در پوست سر هم باعث خشکی مو می‌شود. اگر مو و پوست شما هر دو خشک هستند سعی کنید هرچه کمتر موهای خود را بشویید. (هر 2 یا 3 روز یکبار)

همچنین دقت کنید که شامپو و نرم‌کننده مورد استفاده شما چربی مورد نیاز پوست سر را تامین کند و از محصولات آب‌رسان و مرطوب‌کننده مو هم استفاده کنید.

اگر موهای خشک دارید، سعی کنید آنها را در معرض گرما یا مواد شیمیایی قرار ندهید.

صاف کننده‌های مو آسیب جدی به موهای شما می‌رساند. استفاده از سشوار با درجه زیاد هم باعث خشکی مو می‌شود. کاهش استفاده از وسایل گرمایی مخصوص مو ( یا استفاده آنها با درجه گرمایی کم ) به سلامت موهای شما کمک زیادی می‌کند.

یک لحظه موهایتان را جای پوست صورتتان بگذارید، آیا صورت خود را هر روز با بادی به گرمای 1875 وات خشک می‌کنید؟ مسلما نه.

استفاده دایم از رنگ مو‌ها و مواد شیمیایی، چربی مو را کم می‌کند، البته برخی رنگ موها حاوی مواد شیمیایی کمتری هستند. مواد بی‌رنگ‌کننده باعث شکنندگی و موخوره می‌شوند.

در آخر این‌که مراقب آفتاب تابستان باشید. اشعه خورشید و کلر هر دو باعث خشکی مو می‌شوند. بهترین راه حل پوشیدن کلاه یا قرار نگرفتن در معرض خورشید است.

برای جلوگیری از آسیب کلر هنگام شنا در استخر از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید. روش دیگر این است که پیش از ورود به استخر به موهای خود نرم‌کننده بزنید. بعد از شنا در استخرهایی که در آبشان کلر دارند حتما موهایتان را با آب بدون کلر بشویید.

مراقبت از مو‌های چرب‌

آیا موهای شما چرب است؟ اگر صبح سر خود را بشویید و بعدازظهر موهایتان کثیف باشد، مثل این‌که روزهاست سرتان را نشسته‌اید، موهای شما چرب است.موی چرب یعنی پوست سر چرب. مو و پوست سر خود را هر چقدر که لازم است بشویید حتی اگر 2 بار در روز باشد. در هنگام شستشو بگذارید حداکثر 5 دقیقه شامپو روی سرتان بماند، بعد آب‌کشی کنید و نرم‌کننده را فقط به ساقه مو بزنید.

می‌توانید کمی پودر تالک به پوست سرتان بزنید تا چربی آن را بگیرد. با آرایشگر خود درباره محصولات مناسب موهای چرب مشورت کنید و تا حد ممکن از محصولات براق‌کننده مو استفاده نکنید، این مواد چربی بیشتری به موهای چرب شما می‌دهند.

موی مصنوعی(Extensions)

اگر موهای کوتاهی دارید و در آرزوی موی بلند هستید حتما به فکر مو مصنوعی افتاده‌اید، البته به شما توصیه می‌کنیم این کار را با مشورت و تحت نظر متخصص انجام دهید. موهای مصنوعی که به نظر طبیعی می‌آیند به موهای اصلی شما در جایی نزدیک به پوست سر وصل می‌شوند. موهای مصنوعی به وسیله یک ورق فلزی که گرما داده می‌شود به موهای طبیعی متصل می‌شوند.

سنگینی مو مصنوعی به موهای طبیعی شما فشار می‌آورد و گاهی اوقات باعث کنده شدن آنها می‌شود و علاوه بر این هزینه این کار بسیار زیاد است. به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای آن از موهای مصنوعی دارای کلیپس که در فروشگاه‌های لوازم زینتی وجود دارند، استفاده کنید.

موخوره

گاهی اوقات اگر با دقت به انتهای مو نگاه کنید متوجه می‌شوید که انتهای آن چند شاخه شده است که به آن موخوره می‌گویند. موخوره به دلیل استفاده زیاد از سشوار، دستگاه‌های صاف‌کننده مو و شانه زدن زیاد به وجود می‌آید و تنها راه درمان آن کوتاه کردن است، اما شما می‌توانید با استفاده کمتر از سشوار، دستگاه‌های صاف‌کننده مو و استفاده مدوام از نرم‌کننده‌ها و محافظت مو در هوای سرد و گرم از موخوره جلوگیری کنید.

شش نکته برای داشتن موهایی سالم‌

1- موهایتان را چه کم‌پشت باشد چه پرپشت، چه صاف باشد چه مجعد، همان‌گونه که هستند بپذیرید هر چقدر که بیشتر آنها را دستکاری کنید بعدها بیشتر پشیمان می‌شوید.

2- به طور مداوم موهایتان را کوتاه کنید حداقل هر 2 ماه یکبار. 

3- به تبلیغات روی محصولات محافظت‌کننده و نگهدارنده مو زیاد توجه نکنید، حتما با پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید.

4- برس کشیدن باعث درخشش مو می‌شود، اما استفاده بیش از اندازه از برس باعث شکستن و موخوره می‌شود.

5- اگرچه رنگ کردن، مش و‌ های‌لایت مو در خانه ارزان‌تر است، اما صدمات جبران‌ناپذیری به موهای شما می‌زند این کار‌ها را حتما به دست متخصص بسپارید.

6- مراقبت از موهای رنگ کرده بسیار مهم است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو‌ها ، پودر‌های دکلره و... صدمه زیادی به مو می‌زند استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و نارگیل در بازگرداندن چربی طبیعی به موها موثراست.

مهسا قندی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها