60 سال پیش در چنین روزهایی سازمان ملل با صدور حکمی ظالمانه سرزمین فلسطین را به کام صهیونیست‌ها مصادره کرد و این روزها رژیم غاصب صهیونیستی در میان انفعال و بی‌تفاوتی کشورها و با حمایت ایالات متحده امریکا بار دیگر این تولد نامشروع را به جشن نشسته‌‌اند.
کد خبر: ۱۷۴۸۹۶

 رژیم غاصب صهیونیستی که پس از 60 سال هنوز نتوانسته روابط خود را با کشورهای عربی عادی کند و از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز به رسمیت شناخته نشده است، امسال با هزینه 28 میلیون دلار تلاش کرد تا با دعوت از سران برخی کشورها بر زخم بحران موجودیت خود مرهم بگذارد  اما جشن‌های سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در حالی برگزار می‌شود که مردم مظلوم فلسطین همراه آزادیخواهان سراسر جهان شصتمین سال تاراج آزادی را به سوگ نشسته‌اند و آن را روز نکبت نام نهاده‌اند.
 
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام شصتمین سالگرد اشغال فلسطین گفت: جنایتکاران تصور می‌کنند با برپایی جشن و حضور در سرزمین‌های اشغالی برای حمایت از قاتلان انسان‌های بی‌گناه می‌توانند رژیم منحوس صهیونیستی را از مرگ و اضمحلال نجات دهند؛ اما این رژیم رو به نابودی است و ملت‌های منطقه از آن متنفرند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم گلستان صحبت می‌کرد، گفت: چنانچه کوتاهترین و کوچکترین فرصتی در اختیار ملت‌های منطقه قرار گیرد، رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی را ریشه‌کن خواهند کرد.

رئیس‌جمهور به حامیان رژیم اشغالگر قدس شریف اخطار داد، اگر به حمایت خود از صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار ادامه دهند، نام آنها در فهرست جانیان ثبت می‌شود و جشن بی‌معنایی که برای سالروز تولد رژیمی مرده برگزار می‌شود، آبروی آنها را بیش از پیش خواهد برد.

احمدی‌نژاد از حامیان رژیم صهیونیستی خواست که تا فرصت باقی است به راه درست بازگردند و عمل صالح در پیش گیرند و فراموش نکنند که در غیر این صورت امواج طوفانی ملت‌های منطقه گریبان آنها را می‌گیرد و بینی آنها را به خاک مذلت خواهد مالید.

وی در ادامه، وضعیت امروز سرزمین‌های اشغالی را محصول مدیریت انسان‌های غیرمومن و غیرصالح دانست که بر اثر رفتار آنها هرروزه انسان‌های بی‌گناه با سلاح‌های مدرن صهیونیست‌‌ها به خاک و خون ‌کشیده می‌شوند و جانیان و قاتلان جایزه می‌گیرند و در حمایت آنها جشن به پا می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: متاسفانه امروز شاهدیم که جانیان توسط قدرت‌ها حمایت می‌شوند و در مقابل مجاهدان فلسطینی و جوانان مظلوم و مردم دست خالی فلسطین به عنوان تروریسم مورد هجوم تبلیغاتی و سیاسی زورگویان قرار می‌گیرند.

برگزاری رفراندوم، اصلی‌ترین راهکار اجرایی‌ برای پایان اوضاع بحرانی فلسطین است‌

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که عزم قدرت‌های روز دنیا همواره تحمیل رژیم غاصب صهیونیستی بر منطقه خاورمیانه بوده است، تصریح کرد: تداوم تبانی قدرت‌ها بر ماندن رژیم صهیونیستی و نفوذ لابی آنها در میان سیاست و اقتصاد اغلب کشورهای دنیا سبب پایایی راهبردهای قدرت‌های بزرگ وقت و کنونی دنیا در منطقه شد.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس اصلی‌‌ترین راهکار اجرایی برای پایان دادن به اوضاع بحرانی فلسطین را برگزاری یک رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی دانست و تصریح کرد: این راهکاری است که جمهوری اسلامی ایران سال‌ها پیش ارائه کرده و معتقد است طبق این راهکار، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی باید در یک روند دموکراتیک وارد فضای رفراندوم شوند و برای آینده خود تصمیم بگیرند که مطمئنا این رفراندوم می‌تواند به همه مسائل در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی پایان دهد.

کشورهای عربی و اسلامی متحد نیستند

محمود محمدی، نماینده مجلس نیز با بیان این که حق ملت‌ها توسط خود آنها استیفا خواهد شد، تصریح کرد: ملت فلسطین باید با حمایت‌های ملل دیگر مسلمان بویژه ملت ایران و تلاش‌های کنفرانس اسلامی برای پیدا کردن یک راه‌حل اسلامی، منطقه‌ای و عربی شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین متفق و متحد نبودن کشورهای اسلامی در ارتباط با موضوع فلسطین را سبب ارائه نشدن راهکارهای اجرایی برای احقاق حقوق ملت فلسطین و مقابله با گسترش حوزه اقتدار اسرائیل عنوان کرد و گفت: متاسفانه همه کشورهای عربی و اسلامی برای ارائه یک راهکار اجرایی برای احقاق حق ملت فلسطین متفق و متحد نیستند و شاهدیم که حتی در حمله اسرائیل به لبنان کمتر کشورهای عربی و اسلامی به یاری ملت لبنان و حزب‌الله برای مقابله با اسرائیل شتافتند.

ضرورت تصمیم‌گیری سازمان کنفرانس اسلامی‌ برای حل بحران فلسطین‌

همچنین محمدنبی رودکی، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که باید سازمان کنفرانس اسلامی با توجه به شرایط بحرانی سرزمین‌های اشغالی جلساتی برای گرفتن تصمیمات جدی و موثر داشته باشد، تصریح کرد: وجود رژیم صهیونیستی بیش از نیم قرن در منطقه با پشتیبانی و حمایت امریکا سبب جنگ، خونریزی، کشتار و آوارگی نزدیک به 5 میلیون فلسطینی شده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: کشورها باید در این کنفرانس خواستار خروج اشغالگران از منطقه شوند و تصمیمات مهم و راهکارهای عملی برای حل بحران‌های منطقه با حضور سران کشورهای اسلامی را تصویب و اجرا کنند.

رژیم صهیونیستی هرگز به یک مشروعیت واقعی دست نخواهد یافت

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: یک رژیم غاصب، با کشتار، اشغال و تجاوزگری نمی‌تواند به مشروعیت واقعی در عرصه جهانی دست یابد.

کاظم جلالی، نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر برگزاری جشن در شصتمین سال اشغال سرزمین‌های فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در طول 60 سالی که از عمر غاصبانه‌اش می‌گذرد، نتوانسته مشروعیتی در بین افکار عمومی جهان و حتی بین دولتها پیدا کند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد تشکیل همایش‌های چون جشن شصتمین سال تشکیل رژیم غاصب با این هدف صورت می‌گیرد که این رژیم افکار عمومی و همچنین به دولت‌ها بقبولاند که از یک استقرار و ثبات برخوردار است در حالی که با این ادعا فاصله‌های زیادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها