گروه فرهنگ وهنر: در پی اعلام نام اسرائیل به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب تورین ایتالیا، تعداد زیادی از هنرمندان، اندیشمندان و نویسندگان مسلمان دست به اعتراض زدند. به گزارش ایسنا، در حالی که پنجمین نمایشگاه کتاب تورین از دیروز با حضور رژیم صهیونیستی به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه افتتاح شد، تعداد زیادی از نویسندگان، اندیشمندان و هنرمندان مسلمان نسبت به این مساله بشدت اعتراض و چندین کشور اسلامی نیز به نشانه اعتراض به حضور اسرائیل به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه امسال، این نمایشگاه را تحریم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۳۶۱۴
با آن‌که بسیاری از کشورهای مسلمان و روشنفکران ایتالیایی، نمایشگاه کتاب تورین را به علت تقدیر از نویسندگان اسرائیلی تحریم کرده‌اند، جورجیو ناپولیتانو، رئیس‌جمهور ایتالیا به دفاع از تصمیم خود برای افتتاح این نمایشگاه کتاب جنجالی پرداخت.

طارق رمضان، سخنگوی انجمن فلسطین آزاد با انتقاد از نمایشگاه کتاب تورین گفت: حضور رئیس‌جمهور ایتالیا در نمایشگاه تورین، مؤید این مطلب است که این نمایشگاه یک مراسم سیاسی است، نه یک جشن فرهنگی.

او در نشست خبری تورین، رئیس‌جمهور ایتالیا را متهم کرد که تمام آنهایی را که از رژیم ‌صهیونیستی انتقاد می‌کنند، یهودستیز می‌نامد.

 مخالفان این رویداد ادبی تصمیم دارند روز شنبه با حضور در خیابان‌های تورین اعلام کنند، این نمایشگاه کتاب یک رویداد سیاسی است که شصتمین سال تأسیس اسرائیل را جشن می‌گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها