داغ گنج پنهان در دل قاچاقچی‌ها ماند

گروه حوادث: اعضای یک باند 8 نفره که برای یافتن یک گنج قدیمی از خانه‌ای متروکه در روستایی در نظرآباد، اقدام به حفاری غیرقانونی کرده بودند، دستگیر شدند. سرهنگ بیرانوند، فرمانده انتظامی نظرآباد با اشاره به دستگیری اعضای یک باند 8 نفره حفاری غیرمجاز، روز گذشته به خبرنگار ما گفت: چندی پیش گزارشی به مرکز پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نظرآباد ارسال شد، مبنی بر این که چند مرد وارد روستای حاجی‌بیگ نظرآباد شده‌اند و در منزل قدیمی و متروکه‌ای اسکان یافته‌اند و اقدام به حفاری غیرمجاز در آن منزل می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۳۴۰۸

حفاری‌های شبانه 8 مرد در منزل قدیمی روستایی‌


به دنبال این گزارش، ماموران در قالب یک تیم عملیاتی به این محل عزیمت کردند و پس از بررسی و صحت موضوع، محل را به طور نامحسوس زیرنظر گرفتند و پی بردند 8 مرد شبانه به حفاری‌های غیرمجاز در آن منزل قدیمی اقدام می‌کنند.

سرهنگ بیرانوند ادامه داد: ماموران پس از کسب مجوز قضایی، این منزل را محاصره کردند و بامداد روز 31 فروردین امسال، موفق به دستگیری حفاران غیرمجاز شدند و از آنها 7 دستگاه گوشی تلفن همراه و ابزار و وسایل حفاری کشف و ضبط کردند.

با انتقال متهمان به نام‌های محمدجواد، محسن، محمود، امرالله، فریبرز، اکبر، کوروس و حسین به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به جرایم خود اعتراف کردند.

ناکامی قاچاقچیان در تصاحب گنج‌


یکی از اعضای باند در اظهاراتش گفت: چندی پیش وقتی برای دیدن یکی از دوستانم به روستای حاجی‌بیگ رفته بودم، متوجه شدم اهالی محل از یک گنج در منزلی قدیمی و متروکه صحبت می‌کنند که از قدمت تاریخی برخوردار است و ارزش مالی زیادی دارد.

پس از شنیدن این حرف‌ها از اهالی محل، وسوسه شدم  آن گنج را تصاحب کنم. بنابر این ماجرا را با دوستانم در میان گذاشتم و قرار شد تا کسی متوجه آن گنج در منزل قدیمی متروکه نشده است، آن را از دل خاک خارج کنیم و با فروش آن، میلیون‌ها تومان پول به دست آوریم.

متهم ادامه داد:‌بنابر این هر یک از اعضای باند یکی از وسایل و ابزارهای حفاری را با خود به آن منزل آورد و پس از چند روز، شبانه شروع به حفاری کردیم و روزها در روستا پرسه می‌زدیم تا مبادا اهالی متوجه حفاری‌های ما شده باشند، طبق نقشه‌مان، حفاری‌ها را ادامه می‌دادیم که پلیس متوجه شد و ما دستگیر شدیم.

بنابر این گزارش، متهمان با قرارقانونی روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات تکمیلی برای فاش شدن دیگر جرایم آنها و مشخص‌شدن گنج پنهان در آن منزل قدیمی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها