یک بازی متفاوت از یک بازی ساز خلاق‌

ساده ‌‌ولی ‌‌بینهایت‌‌ زیبا

کسانی که اهل بازی‌های مستقل باشند، احتمالا بازی بسیار لذت بخش Cloud را به خاطر دارند که دو سال پیش به صورت رایگان در سایت‌ها برای دانلود وجود داشت و ما هم آن را به صورت مختصر معرفی کردیم. در آن بازی باید با هدایت کردن ابرهای زیبا در آسمان، آنها را جمع می‌کردید. در همان زمان، سازنده بازی که جنوا چن نام دارد، یک بازی دیگر به نامFlow را با نرم‌افزار فلش طراحی کرد که مورد توجه بسیاری از طرفداران بازی‌های رایانه ای قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۳۰۸۵

نسخه کاملتری از بازی فلو حالا برای پلی‌استیشن3 و PSP  منتشر شده که به همه علاقمندان به بازی‌های ساده توصیه می‌کنیم آن را تهیه کنند. این نسخه از بازی، در واقع پایان نامه چن در دانشگاه کالیفرنیا و رشته رسانه‌های اینتراکتیو است. فلو با هم بازی دیگری که انجام داده اید تفاوت دارد. در فلو همه چیز بسیار ساده و ابتدایی است.
شما باید یک موجود کوچک ابتدایی را هدایت کنید تا با خوردن میکروارگانیسم‌های مختلف، رشد کند و به تکامل برسد. در این نبرد برای تکامل، موجود کوچک شما با موجودات دیگری هم مواجه خواهد شد که آنها هم در تلاش برای بقا و تکامل هستند.

روند بازی بسیار ساده است. به محض اینکه بازی را آغاز کنید، تنها چهار دستورالعمل به شما داده می‌شود: آنالوگ موجود را به اطراف حرکت می‌دهد؛ فشار هر دکمه حرکت او را سریع تر می‌کند؛ با فشار استارت بازی متوقف می‌شود و می‌توانید بازی را به صورت چند نفره هم انجام دهید. پس از دریافت این چهار دستور بازی آغاز می‌شود. نه هیچ منویی در آن وجود دارد و نه چیزی به نام خط جان، امتیاز، پاورآپ و ... در طول بازی می‌بینید. همه چیز بسیار ساده اما زیباست.

اولین و آخرین نکته جالب فلو، گرافیک هنری آن است. موجود شما با حرکات فوق العاده نرم و چشم نوازی در محیط بازی که به ظاهر درون آب اقیانوس است حرکت می‌کند. همه میکروارگانیسم‌های دیگر هم طراحی‌های ساده و حرکات زیبایی دارند. مراحل بازی در دو بعد انجام می‌شوند. با خوردن میکروارگانیسم‌های قرمز، شما به لایه تاریک تر و عمیق تری از اقیانوس می‌روید که در آنجا موجودات بزرگ‌تر و قدرتمندتر شنا می‌کنند. با خوردن میکروارگانیسم‌های آبی، به لایه‌های روشن تر و بالاتر بر می‌گردید.

موجود در حال تکامل شما، با خوردن می‌تواند تغییر شکل بدهد. این تغییر شکل در قالب اضافه‌شدن طول بدن و زیاد شدن شاخک‌ها خودشان را نشان می‌دهند. حرکات شاخک‌ها بسیار زیبا و هنری هستند و به نشان دادن پیچیده تر شدن موجود شما کمک زیادی می‌کنند. پس از اینکه همه موجودات مختلف در همه لایه‌ها را خوردید و به تکامل رسیدید، نوبت به هدایت یک جانور دیگر می‌رسد.

بازی دوباره شما را به سطح روشن آب برمی‌گرداند و هدایت یک موجود تازه متولد شده دیگر را به شما واگذار می‌کند. در این میان، علاوه برتغییر شکل ظاهری، خصوصیات فیزیکی و نحوه حرکت موجود جدید هم تغییر می‌کند.
در نهایت با رسیدن به لایه زیرین، می‌توانید با موجود تکامل یافته قبلی‌تان مواجه شوید.

روند بازی بسیار ساده و درگیر کننده است. موسیقی آرام و ملایمی‌در همه طول بازی شما را همراهی می‌کند به طوری‌که بعد از مدتی خودتان را جزئی از دنیای آرام و آبی فلو تصور می‌کنید. همانطور که اشاره شد، سازنده‌ها هیچ منو یا چیزی که حکایت از بازی بودن فلو باشد در آن تعبیه نکرده اند. حتی با فشار استارت هم بازی متوقف نمی‌شود، بلکه موجود شما به لایه بالا و امن می‌آید و تا دوباره استارت را نزنید، برای خودش می‌چرخد و شنا می‌کند.

این بازی زیبا و آرام بخش را برای کسانی که کنسول دستی PSP دارند و علاقه دارند تجربه‌های جدید و منحصر به فردی داشته باشند توصیه می‌کنیم.

 سید طه رسولی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها