سردار رویانیان اعلام کرد:

کاهش 5 هزار نفری تلفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بر اثر تصادفات رانندگی روزانه 80 نفر در ایران جان خود را از دست می دهند. استان کرمان با کاهش 30 درصدی در تلفات رانندگی رتبه نخست در کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده که از میانگین کاهش تصادفات کشورهای توسعه یافته نیز بیشتر است.
کد خبر: ۱۷۲۲۴۳

به گزارش مهر ، سردار محمد رویانیان ، ظهر امروز در جشن ایمنی راههای استان کرمان اظهار داشت: تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در ایران محسوب می شود که به طور متوسط در هر روز باعث  مجروح شدن 700 نفر و کشته شدن 80 نفر می شود.

وی عنوان کرد: آمار تلفات رانندگی در سال گذشته نسبت به سال 85 کاهش یافته است و به 22 هزار و 900 نفر رسیده که نشان از کاهش بیش از پنج هزار نفری تلفات جاده ای دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به فرهنگ سازی رعایت قوانین رانندگی در کشور خاطرنشان کرد: طرحهای مختلف آگاهسازی مردم در زمینه انضباط ترافیکی در کشور در حال اجرا است و در همین راستا هشت هزار نفر دانش آموز در قالب همیار پلیس در سراسر کشور در مقاطع زمانی مختلف به فعالیت می پردازند.

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در ادامه این همایش عنوان کرد: برای راهسازی و مرمت راههای استان کرمان در سال گذشته بیش از هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استان کرمان معادل یک سوم کل بودجه عمرانی استان، هزینه شده است.

جواد کمالی عنوان کرد: با همکاری دستگاههای مربوط به کنترل ترافیک، استفاده از فناوری پیشرفته و فرهنگ سازی در جامعه استان کرمان طی سال 86 رتبه نخست کاهش ترافیک در کشور را به خود اختصاص داده است که این حرکت در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود 65 نقطه حادثه خیز در جاده های استان کرمان در سال 86 بیان داشت: در سال گذشته 35 نقطه حادثه خیز اصلاح و یا حذف شده است و برای بالا بردن امنیت جاده ای استان کرمان کلیه راههای اصلی استان در حال دوبانده شدن است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها