این هم از یک راننده عجیب و غریب در آلمان که به دلیل زیبا بودن یک خانم مسافر از او خواست تا فوری از اتوبوس پیاده شود. این راننده گفت با دیدن این خانم در آینه اتوبوس حواسش پرت می‌شده و ممکن بود جان سایر مسافران را به خطر بیندازد. معلوم نیست چرا او سعی نکرده چشمش را درویش کند.
کد خبر: ۱۶۵۴۳۱

جنایت بی‌برنامه‌

جنایت‌ها همیشه در راس فهرست خبرهای عجیب و غریب قرار دارند، اما انجام یکی از این جنایت‌ها دیگر خیلی کله می‌خواست. ماجرا از این قرار است که دو مرد اهل کلورادوی امریکا که در جریان بازی پوکر به رقیبشان حدود 60 هزار دلار بدهی بالا آورده بودند تصمیم گرفتند این آقا را از روی کره زمین محو کنند تا دیگر مجبور به پرداختن این پول نباشند. از آنجا که این ایالت در غرب امریکا واقع شده طبیعی بود اگر آنها ششلول برمی‌داشتند و به سراغ حریف زبل می‌رفتند. جای تعجب بسیار دارد وقتی بفهمیم آنها از آنجا که خیلی مغزهای پیچیده‌ای داشتند تصمیم گرفتند با استفاده از یک مار زنگی به زندگی این آقا خاتمه بدهند. احتمالا دیلینگ دلینگ دم مار موجب شد تا همه اهالی کلورادو از این ماجرا خبردار شوند و آقایان را دستگیر کنند.

باران گوجه‌فرنگی‌

تغییرات آب و هوای کره زمین به فهرست خبرهای عجیب و غریب سال هم راه یافته است. برای مبارزه با گرم شدن زمین یک آقای اهل سن پترزبورگ روسیه فکر بکری کرده و مبارزه با اتومبیل خودش را که خیلی بزرگ و پرمصرف بوده راس امور قرار داده است. او برای مبارزه با ماشین نگون بخت بارانی از تخم‌مرغ گندیده و گوجه فرنگی له شده را بر اتومبیل بارید تا به دیگران اندرز بدهد که از سوار شدن بر اتومبیل‌های پرمصرف خودداری کنند. احتمالا اگر قرار باشد در شهرهای ما این اتفاق بیفتد باید از ابرهای باران زا بخواهیم به جای باران بر سر همه اتومبیل‌های پرمصرف ما رب گوجه‌فرنگی ببارند.

خون من سبز‌تره‌

ماه ژوئن ماه شوک پزشکان ونکوور کانادا بود چون آنها در نهایت حیرت با مردی روبه‌رو شدند که از او خون سبز می چکید. آنها برای این که بفهمند ماجرا چیست سرنگی را وارد ورید او کردند و از آنجا که مطمئن بودند خونی که از رگ او گرفته می‌شود باید سرخ باشد، با دیدن خون سبز بیشتر دچار شوک شدند. دیگر کار این آقا درآمده بود و نزدیک بود به یک پدیده استثنایی تبدیل شود که معلوم شد تاثیر داروهای میگرن موجب رنگی شدن خون او شده و با جذب داروها توسط بدن، خون او رنگ طبیعی خودش را بازیافته و دوباره سرخ شده است. حالا اگر سردردهای میگرنی دارید و دارو هم مصرف می‌کنید  لطفا فکر نکنید که باید خودتان را سوراخ سوراخ کنید تا ببینید خونتان سبز شده یا نه. این فقط یک اتفاق عجیب بود، نه عادی و تکرارپذیر.

ده فرمان‌

در همین ماه ژوئن اما یک اتفاق جالب در ایتالیا به وقوع پیوست و ده فرمان جدیدی از سوی کشیش‌های واتیکان صادر شد. این ده فرمان جدید دربرگیرنده فرمان‌هایی است که باید موتور سوارها آنها را رعایت کنند تا موجب بروز تصادف رانندگی نشوند و جان خود و افراد دیگری را به خطر نیندازند. در تیتر این ده فرمان جدید آمده بود: مسیح چگونه رانندگی می‌کرد؟ معلوم می‌شود که فقط جان ما از دست موتورسوارهایی که لایی می‌روند بالا نیامده و جاهای دیگر دنیا هم چنین مشکلاتی وجود دارد.

این هم از کلا‌س پاپانوئلی‌

و اما یک خبر پاپانوئلی. بر مبنای گزارشی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد در ماه نوامبر یک شرکت در شهر سیدنی برای همه پاپانوئل‌های شهر کلاسی ترتیب داد تا آنها یاد بگیرند که چگونه پاپانوئل خوبی باشند. مهم‌ترین چیزی که در این کلاس به آنها آموزش داده شد این بود که وقتی با مردم و بچه‌ها روبه‌رو می‌شوند و می‌خواهند از ته دل بخندند و آنها را شاد کنند نباید بگویند هو هو هو چون ممکن است این اصوات توهین‌آمیز باشد و مردم از آنها برداشت غلط بکنند. بنابراین آنها باید برای خندیدن بگویند‌ها ها ها. این هم از کلاس پاپانوئلی. خدا را شکر که اینجا کسی به فکر گذاشتن کلاس برای حاجی فیروزها و عمو نوروزها نمی‌افتد و مردم در هر حال با دیدن آنها احساس شادمانی می‌کنند.

شامپانزه‌های باهوش‌تر از انسان‌

در جریان یک تحقیق علمی که در ژاپن انجام شد تا معلوم شود که هوش کوتاه‌مدت شامپانزه‌ها چقدر قابل مقایسه با انسان‌هاست، دانشجویانی که با این شامپانزه‌ها مقایسه شده بودند، در هر 3 مورد رد شدند. هرچند نباید خیلی از خودمان ناامید شویم، اما با این تحقیقات ثابت شد که شامپانزه‌ها به نسبت انسان از هوش کوتاه‌مدت بالاتری برخوردارند و براحتی می‌توانند اعداد به هم ریخته یک تا 9 را بر مبنای آن چه ابتدا در برابرشان قرار داده شده مرتب کنند. برای این آزمون از شامپانزه‌های 5 ساله استفاده شده بود که تقریبا هم سن دانشجویان انسان محسوب می‌شوند.

جوجه اردک زبل‌

آیا می‌توان پس از اصابت گلوله دوباره زنده شد؟ یک اردک زبل ثابت کرد که بله می‌توان. ماجرا از این قرار است که این اردک با شلیک یک شکارچی راهی یخچال خانه او شد و دو روز هم در این فضا باقی ماند تا همسر شکارچی سرانجام تصمیم بگیرد که از آن یک خوراک خوشمزه درست کند. اما این خانم در کمال تعجب وقتی در یخچال را باز کرد دید که نه‌تنها اردک یخ نزده و بر اثر شلیک گلوله هم نمرده است بلکه دارد کواک کواک می‌کند و منتظر است تا یکی پیدا شود و او را بیرون بیاورد. به این می‌گویند یک بازگشت موفق به زندگی!

مجازات 4 روزه‌

در سالی که گذشت عدد 80 حداقل برای دو نفر خوب نبود؛ یکی برای لیندسی لوهان بازیگر سرشناس هالیوود که یک بار اسکار را هم به دست آورده است و دیگری برای نیکول ریچی دختر لاینا ریچی خواننده مشهور سیاهپوست. هر دوی این خانم‌های محترم برای رانندگی با سرعت غیرمجاز و در حال اندکی نامتعادل راهی زندان شدند. یکی از ایشان به جای یک روز زندان که قاضی بریده بود 82 دقیقه و دیگری به جای مجازات 4 روزه 84 دقیقه در زندان ماند.

حسن‌گلا‌ب بدلی‌

و اما وقتی برنامه‌های انسان دوستانه خبرساز می‌شوند دیگر خیلی جالب است. ماجرا از این قرار است که معلوم شد همه ادعاهای یک شوی پر سر و صدای هلندی که می‌خواست مردم را ترغیب کند که اعضای بدنشان را پس از مرگ برای پیوند اهدا کنند، دروغین بوده و همه دست‌اندرکاران این برنامه فقط داشتند دروغ می‌گفتند و هیچ یک از افرادی که آنها حاضر کرده بودند تا بگویند که زندگی‌شان نجات یافته یا فداکاری کرده و اعضای خود را اهدا کرده‌اند واقعی نبوده‌اند. آنها البته بعدا گفتند که همه این دروغ‌ها را برای این سرهم کرده بودند که مردم را به این کار ترغیب کنند، اما دنیای رسانه در کشوری مثل هلند باید به خیلی‌ها حساب پس بدهد و هیچ چیز با یک عذرخواهی تمام نمی‌شود.

رانندگی کورکورانه‌

و از ماجراهای جالب دیگر دستگیر شدن یک خانم 20 ساله در ساعت 4 صبح به دلیل رانندگی نامتعادل بود. پلیس‌ها فکر کردند در آن موقع صبح حتما راننده متخلفی را دستگیر می‌کنند که در خونش می‌توان نشان از وجود الکل یافت. اما با کمال تعجب دریافتند که این خانم نابیناست و چپ و راست رفتن او در هنگام رانندگی نه به دلیل مصرف الکل که به خاطر نداشتن قدرت بینایی بوده است. هدایت این خانم را دوست او به عهده داشت که در کنارش نشسته بود و به او فرمان می‌داد که چه کار کند. این خانم پیش از این هم به همین دلیل دستگیر شده بود.

یک تیر و دو نشان‌

حالا که از همه چیز گفتیم بجز اینترنت و چت کردن بگذارید این یک مورد را هم از قلم نیندازیم. یک جوان نگون‌بخت فرانسوی که در جریان چت کردن با یک خانم اهل لیتوانی آشنا شده بود تصمیم گرفت برای تعطیلات با یک تیر دو نشان بزند و ضمن دیدار از این کشور زیبای اروپایی با این خانم هم از نزدیک آشنا شود. غافل از این که دیدن دختر جوان همان و از دست رفتن پول و کارت اعتباری هم همان. البته کاش ماجرا به همین جا ختم می‌شد، چون دختر پس از خالی کردن جیب توریست فرانسوی او را به رادیاتور آپارتمانش زنجیر کرد و از آنجا گریخت. مرد نگون‌بخت هم چند روز تمام فریاد کشید اما ظاهرا گوش اهالی این کشور سنگین بوده و کسی به دادش نرسید. سرانجام بر اثر تکان‌ها و تلاش‌های مرد، رادیاتور دچار نشت آب شد و همسایه‌ها از آتش نشانی کمک خواستند و با بازشدن در به جای لوله ترکیده با توریست دربند مواجه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها