مادرانه‌

مسافر کوچولو

کد خبر: ۱۶۵۲۶۱

  موسیقی و آواز گذر زمان را کوتاه می‌کند. چند سی دی یا نوار که مورد علاقه بچه‌ باشد و ترجیحا هم شما و هم بچه بتوانید با آن همخوانی کنید همراه ببرید. بد نیست کف زدن یا بعضی ژست‌ها یا حرکات دست مربوط به مفاهیم ترانه‌ای که می‌خوانید به کودک بیاموزید تا برای کودک سرگرم‌کننده‌تر و جالب‌تر به نظرآید. اگر حوصله بچه از شنیدن نواری که همیشه گوش می‌کنید سر می‌رود؛ برای سفر چند نوار با آهنگ‌ها و ترانه‌های جدید بخرید.

اسباب‌بازی‌های موزیکال هم می‌توانند در طول سفر با ماشین، کودکان را شاد و قانع کنند.

شما حتی می‌توانید فرمان را دست کودک بدهید. این کار رانندگی را برای هردوی شما مفرح می‌کند. کافی است با کمی خلاقیت برای صندلی مخصوص کودک یک فرمان درست کنید که او هم در جایی که نشسته است حس رانندگی داشته باشد. اگر کودکتان کمی بزرگتر باشد می‌توانید با آموختن علائم رانندگی و چیزهایی از این قبیل او را سر گرم کنید.

شما می‌توانید از مناظر برای آموزش کودک استفاده کنید. درباره کوه‌، جنگل، صحرا، برف و باران و سایر پدیده‌هایی که در طول سفر می‌بینید با او صحبت کنید.

وقتی با کوچولو‌ها سفر می‌کنید باید توقف‌های بیشتری کنید. حتی ممکن است کودک شما از یک منظره زیبا به وجد بیاید و بخواهد مدتی آنجا توقف کنید. مخالفت نکنید و سعی کنید از مسیر هم به اندازه مقصد لذت ببرید.

وسایل مختصری برای نقاشی همراه ببرید. زیردستی مخصوص را فراموش نکنید. به این ترتیب بچه‌ها می‌توانند بخشی از طول سفر را با نقاشی کردن بگذرانند. این کار زمانی برای سکون و آرامش نیز در اختیار شما می‌گذارد.

اگر واقعاً کودک‌‌تان تحمل سفر طولانی با ماشین را ندارد می‌توانید در شب سفر کنید. اما به هر حال ملزوماتی چون آب کافی را فراموش نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها