گزارش‌

مسافرنماهای سارق‌

اعضای یک باند بزرگ زورگیری و سرقت که ماه‌ها در استان کرمانشاه فعالیت می‌کردند، توسط پلیس دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش زن جوانی به ماموران پلیس استان کرمانشاه مراجعه کرد و مدعی شد، چند مسافرکش‌نما، کیف و اشیای قیمتی‌اش را به سرقت بردند.
کد خبر: ۱۶۴۴۵۵

وی در شکایت خود به پلیس گفت: در خیابان منتظر ماشین بودم که یک پیکان جلوی پایم توقف کرد، یک زن و دو مرد سوار آن بودند که یکی از مردان جلو نشسته بود مردی که روی صندلی عقب بود پیاده شد تا من کنار مسافر دیگر که یک زن بود بنشینم، این کار غیرعادی نبود که من شک کنم به همین خاطر هم کاری که مسافر مرد خواست انجام دادم، چند متری که ماشین حرکت کرد یکدفعه زن و مردی که کنارم نشسته بودند با چاقو مرا تهدید کردند و خواستند که هر‌چه دارم بدهم، من ابتدا مقاومت کردم، اما آنها مرا تهدید به مرگ کردند.

زن جوان ادامه داد: به اجبار هر چه داشتم دادم، آنها گوشی تلفن همراه مرا هم با خود بردند و من را در یک خیابان خلوت پیاده کردند.

با شکایت این زن، پلیس تحقیقات گسترده خود را آغاز کرد و در اولین گام تلفن همراه زن جوان را تحت کنترل درآورد. 24 ساعت بعد و در حالی که سارقان تصور نمی‌کردند پلیس ردیابی کرده باشد، در یک تماس تلفنی که با گوشی مسروقه انجام دادند، شناسایی و دستگیر شدند. پلیس در اولین دستگیری آرش و کیوان را بازداشت کرد. دو سارق جوان به این سرقت اعتراف کرده و گفتند: این شیوه کار ما بود که اول زنی را به عنوان مسافر سوار کنیم و بعد وی را مورد سرقت قرار دهیم، البته ما به تنهایی این کار را نمی‌کردیم، فقط عضو باند سرقت سیامک بودیم و علاوه بر ما دو نفر، سیامک، سیاوش، آذر، زیبا و ساسان هم در این باند فعالیت داشتند و در همه سرقت‌ها همیشه یک زن حضور داشت، علت حضور این دو زن این بود که بتوانیم اعتماد مسافران زن را جلب کنیم.

پلیس در ادامه رسیدگی سایر اعضای فراری باند از جمله دو زن را دستگیر کرد و آنها را تحت بازجویی قرارداد. بازجویی‌های پی در پی نشان داد، اعضای باند بیش از 80 فقره سرقت انجام داده‌اند که بیشتر آنها زنان جوان بودند. اعضای باند با توجه به این‌که این زنان چه سر و وضعی دارند آنها را انتخاب می‌کردند. آنها زنان و مردانی که حدس می‌زدند پول یا شیء قیمتی همراه دارند سوار بر ماشین می‌کردند و مورد سرقت قرار می‌دادند. ماموران پلیس همچنین در بررسی سوابق پرونده‌های زورگیری و سرقت متوجه شدند اعضای باند از تعدادی مسافر هم جیب‌بری کرده و بدون این‌که آنها متوجه شوند محتویات جیب آنها را به سرقت برده‌اند.

پلیس در بازرسی که از محل زندگی اعضای باند انجام داد، مقدار زیادی کیف و مدارک شناسایی کشف کرد که به دستور مقام قضایی همه آنها توقیف شده است، تحقیقات پلیس از اعضای باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها