آخر هفته کجا بریم؟

نه جنگل، نه کوه، نه اقیانوس

کد خبر: ۱۶۴۰۸۵

کجا: برای بازدید از موزه حیات وحش دارآباد باید شیب تند خیابان پورابتهاج را پشت سر بگذارید تا به فضای سبز اطراف موزه برسید که با ایستادن در آن می‌توانید تمام تهران را با یک نظر در غباری تقریبا خاکستری زیر پایتان ببینید.

تاریخچه: این موزه سال 1372، از سوی شهرداری تهران به منظور آشنا کردن‌، مردم با میراث فرهنگی و طبیعی و شناخت اهمیت حفاظت از محیط سبز و حیوانات افتتاح شد. این موزه در 1376 به عضویت شورای بین‌المللی موزه‌ها و کمیسیون آموزش و ارتباطات سازمان جهانی حفاظت از طبیعت درآمد و در همین سال نیز به شبکه جهانی اینترنت پیوست‌.

مشخصات: بنا بر اطلاعات سایت تخصصی موزه مساحت 12000 مترمربعی این ساختمان شامل بخش‌های گوناگونی است که عبارتند از: بخش پرندگان و پستان‌داران با شش سالن شامل سالن مارها، گوزن‌ها، خرس قهوه‌ای امریکای شمالی و پرندگان‌، سالن آهو، قوچ‌، قرقاول‌، خرس‌، پلنگ‌، شغال‌، روباه‌، گرگ و سالن پستان‌داران قاره آفریقا و سالن آب‌زیان و خزندگان‌.

همچنین بخش زمین‌شناسی موزه هم دو سالن دارد که در آن ها ویژگی‌های دوران‌ مختلف زمین‌شناسی از نظر محیط زیست جانوری و گیاهی به تصویر کشیده شده است‌. در سالن هشت نیز انواع پروانه‌ها، عنکبوت‌ها، رتیل‌ها و عقرب‌ها در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

 نکته: اگر از موزه بازدید کردید فراموش نکنید که حتما به کارگاه تاکسیدرمی آن هم سری بزنید تا در آن با چگونگی حفظ و نگهداری موجودات به صورت غیر آشنا شوید.

علی یوشی زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها