دوست من دلفین‌

کد خبر: ۱۶۲۹۸۷
دم دلفین به صورت نیم هلال ماه و افقی است و مانند دیگر ماهی‌ها عمودی نیست و این موضوع کمک بسیار زیادی به شیرجه رفتن دلفین و غوطه‌ور شدن سریع آن در آب می‌کند.

شیرجه رفتن دلفین خیلی زیبا و لذتبخش است چون  این عمل را بسیار زیبا و ماهرانه انجام می‌دهد.دلفین‌ها به صورت قوسی شکل در آب شنا می‌‌کنند و برای نفس کشیدن به بیرون از آب می‌‌آیند و دوباره به زیر آب می‌روند، در حالی‌که باله‌های پشت آنها از آب بیرون است. پشت دلفین سیاه رنگ بوده و در مقابل شکم سفید آن به خوبی نمایان است و باله‌هایش هم سیاه است. دلفین‌ها به‌صورت دسته‌ای زندگی می‌کنند و از تعقیب کشتی‌ها لذت می‌برند.

دلفین‌ها در دریاهای مناطق معتدل بیشتر سر می‌کنند.

هر زمان نور با آب برخورد می‌کند، جذب آب می‌شود و در زیر آب نور محدود است. بنابراین پستانداران دریایی، حس بینایی خیلی کمی دارند و همچنین حس بویایی آنها هم بسیار کم است چون مولکول‌ها در آب خیلی آهسته پراکنده می‌شوند تا در هوا، به همین دلیل دلفین‌ها صداهایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر درمی‌آورند.دلفین جزو حیوانات بسیار باهوش است و قدرت تقلید دارد و صدای انسان را می‌تواند تقلید کند و صدای مشابهی درآورد. در تارهای صوتی دلفین چیزی وجود دارد که حیوان را توانا می‌سازد که صدای انسان را به گونه‌ای خوب تقلید کند.

در انسان صداها با بیرون راندن هوا از حنجره تولید می‌شود و تارهای آوایی داخل حنجره باز و بسته می‌شود و هوا جریان پیدا می‌کند و همراه با گلو، زبان و لب‌ها صداها تولید می‌شود. در دلفین‌ها صداهای مختلف به وسیله عبور دادن هوا از میان ساختارهایی در سر که مانند عبور دادن هوا از بینی در انسان‌هاست تولید می‌شود و هوا از یک راه خیلی باریک عبور می‌کند و لب‌های دلفین به داخل کشیده می‌شود و به ارتعاش درمی‌آید که مانند ارتعاش حنجره در انسانهاست که دلفین براحتی و ماهرانه می‌تواند آن را کنترل کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها