کد خبر: ۱۶۲۹۵۵

1 - «با کسی که فکر می‌کنی می‌توانی زندگی کنی ازدواج نکن، با کسی که بدون او نمی‌توانی زندگی کنی ازدواج کن!» یک واقعیت بزرگ در این توصیه نهفته است. ازدواج حتی برای کسانی که بشدت عاشق یکدیگرند، مشکل است و زمانی که آنها حتی پایه و اساسی ندارند که زندگی را به روی آن بسازند کاری طاقت‌فرساست و به تباهی می‌کشد.

2 - با کسی که ویژگی‌هایی دارد که از نظر شما غیرقابل تحمل است ازدواج نکنید! ممکن است فکر کنید که در آینده او را تغییر می‌دهید، ولی احتمالا این کار عملی نیست. رفتارها در لایه‌های عمیق ذهن هر فردی از زمان کودکی جای گرفته‌اند و تغییر آنها کار بسیار سختی است.

برای این که بتوانیم، الگوهای رفتاری خیلی عمیق را تغییر دهیم باید یک سد خیلی محکم بسازیم. یک کانال دیگر را حفاری کنیم و بعد رودخانه را به یک مسیر جدید بفرستیم.

3 - بدون فکر و ناگهانی ازدواج نکنید! هیچ راه بهتری برای خراب کردن و به هم ریختن زندگیتان پیدا نمی‌کنید جز این که با یک جهش و پرش بلند، خود را وارد این تصمیم بحرانی کنید.

به یاد داشته باشید، روابط و دیدارهای قبل از ازدواج برای پنهان کردن اطلاعات است نه نمایان کردن آنها. هر دو نفر بهترین وجه خود را به نمایش می‌گذارند. آنها رازهایی را که فکر می‌کنند ناخوشایند است، مخفی می‌کنند.

راه ‌پیشنهادی این است که حداقل یک سال وقت بگذارید تا به باطن فرد مقابل آگاهی پیدا کنید و خصوصیات درونی او را بشناسید.

4 - با فردی که می‌خواهید ازدواج کنید، قبل از ازدواج رابطه نداشته باشید. اولا این کار، کار غیراخلاقی و مغایر با قانون خداوند است. دوما این کار رابطه را ضعیف می‌کند و معمولا به جدایی می‌انجامد. تحقیقاتی که طی 50 سال اخیر در غرب انجام شده، نشان می‌دهد، افرادی که قبل از ازدواج با هم زندگی می‌کردند 50 درصد امکان طلاق را افزایش داده‌اند.

5 - در سنین خیلی پایین ازدواج نکنید! کسانی که بین 14 تا 17 سالگی ازدواج می‌کنند، دو برابر افرادی که بعد از 20 سالگی ازدواج می‌کنند، در معرض خطر طلاق هستند. برای تشکیل یک خانواده یک سری خصوصیات رفتاری لازم است که بر اثر بلوغ و پختگی در فرد به وجود می‌آید مثل ثبات، کنترل نفس و از خودگذشتگی.

6 - و در آخر، ثبات ازدواج، محصول اراده و خواست راسخ و استوار است. آن را ساده فرض کنید و به آسانی انجامش دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها