در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر عنوان شد

نیاز امروز سینمای ایران به امید

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی شروع به کار کرد که از همان مراسم افتتاحیه آن ، معلوم بود رویه متفاوتی را نسبت به دوره های گذشته درپیش گرفته است.
کد خبر: ۱۵۸۰۶۵
در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در تالار بزرگ کشور و با حضور بیش از 3هزار نفر برگزار شد، علاوه بر تقدیر از 2فیلمساز درگذشته یعنی رسول ملاقلی پور و علی حاتمی ، از پروانه معصومی و مسعود جعفری جوزانی نیز تقدیر به عمل آمد؛ اما این ، همه ماجرای افتتاحیه نبود. این بار مسوولان جشنواره با نگاهی هدفمند به کلیت سینما، از دست اندرکاران بخش های دیگر این هنر که تاکنون چندان مورد توجه نبوده اند، تقدیر کردند.

ناصر انصاری (مسوول فنی لابراتوار فیلمساز)، علی جوادی (اپتیک کننده فیلم های سینمایی)، محمدرضا فیروزی فر (متخصص امور فنی فیلم)، مسعود بهنام (موسس استودیوی بهمن)، وحید تبریزی (استودیوی بدیع)، علی سرتیپی (پخش کننده) و برقعی (مدیر سینمایی در قم) کسانی بودند که از آنها به دلیل تلاش برای اعتلای سینمای ایران تجلیل شد.

دبیر جشنواره نیز با اشاره به این که جشنواره بین المللی فجر با سابقه ای فراتر از یک ربع قرن ، امسال بیست و ششمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد، ادامه داد: در این جشن باشکوه ، تجدید حیات سینمای ایران (سینمایی که در پی وقوع انقلاب اسلامی ایران همراه با انقلاب متولد شد) شایسته است با ارزیابی سیر طی شده در این سال ها، یک بار دیگر اهداف و آرمان های بلند سینمای ملی را با یکدیگر مرور کنیم.

دکتر مجید شاه حسینی گفت : سینمای ملی همان سینمای هویت گرای دینی است که در کالبد آحاد ایرانیان روح امید می دمد و امیدواری ، اکسیر حیاتی است که امروز سینمای ایران بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است.

با آن که محمدحسین صفارهرندی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل سفرهای استانی در افتتاحیه حضور نداشت ، محمدرضا جعفری جلوه ، معاون سینمایی در پیامی اظهار امیدواری کرد که سینمای ما، سینمایی هویت طلب ، واقع گرا، امیدآفرین ، حقیقت جو، عدالت خواه و شوق انگیز باشد.

در این مراسم همچنین جوایز برگزیدگان مواد تبلیغی و اطلاع رسانی به عبدالله عبدی نسب (عکس)، حیدر رضایی (پوستر)، بهزاد خورشیدی (گرافیک محیطی) و امیر شیبان خاقانی (تیزر و آنونس) اهدا شد.

اگرچه اعتراض هایی به نوع انتخاب فیلم ها صورت گرفته بود؛ اما بعضی از اعضای هیات انتخاب به این پرسش ها پاسخ گفتند. پوران درخشنده از اعضای هیات داوری در بخشی از یادداشتش آورده است : کسی اعمال نظر یا سلیقه نمی کرد. هر کس رای خود را می داد و در نهایت این تعداد فیلم انتخاب شد.

مخاطبان اینترنتی مراسم افتتاحیه جشنواره فجر را تماشا کردند

هزاران مخاطب از طریق اینترنت به صورت زنده ، مراسم افتتاحیه جشنواره را تماشا کردند امسال پخش مراسم افتتاحیه از طریق اینترنت با رضایت مخاطبان رو به رو شد و بسیاری از مخاطبان با فرستادن ایمیل رضایت خود را اعلام کردند. همچنین همزمان با آغاز جشنواره بین المللی فیلم فجر، سامانه پیام کوتاه سینمای ایران به بهره برداری رسید. در این سامانه مخاطبان می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 200007 اطلاعات مربوط به فیلم ها و سینماهای جشنواره را دریافت کنند. با توجه به استقبال مخاطبان از پخش زنده اینترنتی مراسم افتتاحیه ، هماهنگی های لازم برای پخش زنده اینترنتی مراسم اختتامیه بخش بین الملل و اختتامیه بخش تجلی اراده ملی در حال انجام است.

اکران 22 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم فجر مشهد

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: 22 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم فجر مشهد از 15بهمن اکران می شود. به گزارش فارس ، حسین مسگرانی افزود: از میان این فیلم ها 12فیلم در بخش مسابقه و 10 فیلم در بخش خارج مسابقه اکران می شود. وی گفت: اکران 22 فیلم جشنواره فجر امسال در مشهد، بر اساس تفاهم نامه بین استانداری خراسان رضوی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

دبیر جشنواره با بیان این که 3 سالن مجتمع سینمایی سیمرغ در منطقه قاسم آباد به اکران این فیلم ها اختصاص یافته است ، گفت: دانش آموزان ، دانشجویان و اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان دولت می توانند از تخفیف 50 درصدی تماشای فیلم ها برخوردار شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها