کار بوش مشکل شد

یک روزنامه انگلیسی با پرداختن به گزارش مرکز برآورد اطلاعات ملی آمریکا ( NIE) درباره برنامه هسته ای ایران، اعلام کرد که انتشار این گزارش کار بوش برای افزایش فشارها بر تهران را مشکل تر می کند.
کد خبر: ۱۵۴۹۳۸

روزنامه گاردین با اعلام این مطلب نوشت: انتشار گزارش محرمانه اطلاعاتی از برنامه هسته ای ایران، کار "جرج بوش" را برای توجیه حمله احتمالی علیه ایران دشوار کرد.
این روزنامه انگلیسی در شماره امروز خود با انعکاس گزارش "مرکز برآورد اطلاعات ملی" آمریکا که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرده، افزود: این گزارش اعتراف گونه، کار بوش را برای توجیه تلاش برای جلب موافقت روسیه و چین برای ملحق شدن به آمریکا دشوار ساخته است.
گاردین در بخشی از تحلیل خود نوشت: اعتراف مشابهی هم از سوی دولت انگلیس صورت گرفته و این دولت بارها اعلام کرده است "در مورد اینکه دولت "محمود احمدینژاد" در جستجوی سلاح هسته ای است، تردید دارد." به نوشته این روزنامه، دولت انگلیس تصمیم دارد ظرف روزهای آتی درباره این گزارش با آمریکا مذاکره کند.
گاردین تاکید کرد: "مرکز برآورد اطلاعات ملی" آمریکا برای اینکه حیثیت بر باد رفته خود را که بعد از ادعای دروغینش در سال در مورد وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق احیا کند، دست به انتشار این گزارش محرمانه اطلاعاتی زده است.


مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها