ایسنا: 7 میلیون و 700 هزار دانش آموز پیش دبستانی ، ابتدایی و پایه اول راهنمایی از دیروز همیار پلیس و پلیس یار نوجوان شدند.
کد خبر: ۱۴۹۵۹۹

محمود فرشیدی ، وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز طرح همیار پلیس آن را یکی از محورهای مهم مدرسه زندگی خواند و تصریح کرد: اجرای این طرح در حقیقت پایه گذاری یک کلاس با جمعیت دانش آموزی 7 میلیون و 700 هزار نفری است که دانش آموزان در آن علاوه بر یافتن معنای واقعی زندگی ، احترام به قانون و حساسیت داشتن در قبال مسائل دیگران را نیز می آموزند.
وی طرح همیار پلیس را آغاز امر به معروف و نهی از منکری گسترده برای نجات بخشی جان انسان ها خواند و تاکید کرد: 2 شرط مهم اجرای این طرح ، آشنایی دانش آموزان با قوانین راهنمایی و رانندگی و ترغیب اطرافیان به رعایت این قوانین با رعایت احترام است.
فرشیدی با اشاره به این که امسال 350 هزار معلم احساس مسوولیت را از طریق آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان آموزش می دهند، اظهار کرد: ایران باید از نظر تهیه یک الگوی جامع درخصوص آموزش احساس مسوولیت به افراد جامعه در جهان برجسته شود و اجرای طرح همیار پلیس یکی از راهکارهای تهیه این الگوست.
سردار اسماعیل احمدی مقدم ، فرمانده نیروی انتظامی نیز در این مراسم بر لزوم شخصیت بخشی هر چه بیشتر به جوانان و نوجوانان کشور تاکید و اظهار کرد: با اجرای طرح همیار پلیس علاوه بر این که مسوولیت پذیری از دوران کودکی در افراد جامعه نهادینه می شود، افراد برای ورود به عرصه اجتماعی نیز خود را به طور کامل مجهز می کنند.
وی طرح همیار پلیس را یک تفکر الهی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی از اجرای طرح همیار پلیس به عنوان یک الگوی برجسته و بی نظیر برای نهادینه کردن پرهیز از تخلفات راهنمایی و رانندگی در افراد جامعه تقدیر کرده است .فرمانده نیروی انتظامی در ادامه یادآور شد: جامعه باید با پشتیبانی از طرح همیار پلیس نقش بازدارندگی دانش آموزان از تخلفات راهنمایی و رانندگی را هر چه بیشتر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها