یادداشت-سردار حیدر سوسنی-فرمانده انتظامی استان بوشهر ؛

فلسفه شعار" پلیس هوشمند، مردم قانونمدار"

سرهنگ دوم عباس خواجه ای-رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر؛

پلیس کارآمد و مقتدر

تحقق چشم انداز استقرار نظم و امنیت در بستر علم و عقلانیت و حاکمیت اندیشه در روند اجرای ماموریت ها از مسیر گسترش کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی، زمینه ساز ایجاد پایداری و ثبات مبتنی بر امنیت و آسایش عمومی در جامعه می باشد.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۵۵

شناخت علمی و پیش بینی فرایند تحولات اجتماعی و نیازهای سازمانی در راستای فراهم آمدن زمینه شکل گیری مناسب رسالت، اهداف و راهبردهای امنیتی انتظامی کشور از مسیر توسعه مبانی علمی و تصمیم گیری های مبتنی بر پژوهش، امکان پذیر بوده و می تواند علاوه بر توسعه خلاقیت و نوآوری های فردی و سازمانی، جایگاه پلیس را در محیط مطالعه و پژوهش کشور ارتقاء و اعتبار بخشد. تحقق چشم انداز استقرار نظم و امنیت در بستر علم و عقلانیت و حاکمیت اندیشه در روند اجرای ماموریت ها از مسیر گسترش کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی، زمینه ساز ایجاد پایداری و ثبات مبتنی بر امنیت و آسایش عمومی در جامعه می باشد.

دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان بوشهر به منظور پاسخگویی علمی به مسائل انتظامی، فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی خود را در قالب طرح های تحقیقاتی، برگزاری جلسات اندیشه ورزی و اتاق فکر، سخنرانی های علمی، حمایت از رساله و پایان نامه و... به اجرا درآورده و از این رهگذر با بهره مندی از ظرفیت های علمی محققان و اندیشمندان درون و برون سازمانی، ضمن پشتیبانی علمی از هیئت رئیسه و رده های اجرایی، گامی موثر در پیشگیری و کشف علمی جرائم برداشته است. پر واضح است که این مهم میسر نمی گردد مگر با ارتقاء توانایی های سازمان، پرورش کارکنان متخصص و توسعه و اعتلای فرهنگ تحقیق و پژوهش که دفتر تحقیقات کاربردی در راستای ماموریت های ذاتی خود با برنامه ریزی و نظارت بر امور مطالعاتی و پژوهشی سازمان، بر تحقق شایسته و موثر این امور کمر همت بسته و کاربست و نتایج اقدامات پژوهشی و مطالعاتی انجام گرفته توسط این دفتر، گامی موثر در پیشگیری از جرم و کمک شایانی به متولیان نظم و امنیت استان بوده است.

دفتر تحقیقات کاربردی در مسیر حل مسائل سازمانی، ضمن تقویت اقدامات کارشناسانه، برآوردی، و بررسی نیازمندی های پژوهشی، برای انجام سطحی از مطالعه و پژوهش های کاربردی، قابلیت های لازم سازمانی را بوجود آورده تا با ملموس تر شدن نیازها، شرایط بکارگیری سریع و مناسب نتایج نیز فراهم گردد. همچنین سعی نموده است فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی علاوه بر پویایی و جامعیت، قابلیت تناسب، سازگاری، هماهنگی و انعطاف با شرایط محیطی را داشته و با تکیه بر ظرفیت های درون سازمانی و رعایت استانداردها، ضریب بهره وری و اثربخشی خود را ارتقاء دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها