روایت وزیر خارجه ایران از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

وزیر خارجه ایران ضمن قدردانی از تیزپروازان نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر توجه ویژه و اهتمام دائمی تهران به همسایگان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.
وزیر خارجه ایران ضمن قدردانی از تیزپروازان نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر توجه ویژه و اهتمام دائمی تهران به همسایگان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه و در خصوص سفر به قطر در معیت «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، مطلبی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. 

عراقچی نوشت: به دعوت رسمی شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و در معیت دکتر مسعود پزشکیان، ریٔیس جمهور کشورمان در سفری ۲ روزه از دوحه بازدید کردیم.

او یادآور شد: ریٔیس جمهور و هییٔت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در این سفر ضمن شرکت در سومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، با امیر قطر، نخست‌وزیر تایلند، هییٔت عالی‌رتبه حماس و وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو داشتند. در نشست مشترک دوجانبه با قطر 6 سند همکاری به امضای مقامات عالی طرفین رسید.

او همچنین نوشت: دیدار با ایرانیان عزیز مقیم قطر نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

عراقچی درباره نسبت مشترک با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم نوشت: فرصتی حاصل شد که علاوه بر همراهی با دکتر پزشکیان در برنامه‌های عالی و متنوع، در اولین نشست مشترک با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و رایزنی قرار دهیم و بر همگرایی و همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر در زمینه‌های مختلف و بر ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه در جهت تقویت روابط فی‌مابین و یافتن راه‌های همکاری در جهت رشد و شکوفایی منطقه تاکید کنیم.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد که «در این نشست بر توجه ویژه و اهتمام دایٔمی کشورمان به همسایگان، توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و حرکت در جهت ایجاد منطقه قوی با مشارکت همه کشورهای منطقه تصریح شد».

عراقچی در پایان نوشت: لازم است به تیزپروازان رشید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که هواپیمای حامل ریٔیس جمهور را تا مقصد همراهی کردند، خداقوت عرض کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها