پزشکیان: دغدغه خود درباره فلسطین و لبنان را با سران کشورهای جهان در میان گذاشتیم

رئیس جمهور با بیان اینکه سفر نیویورک، سفر پربرکتی بود گفت: فرصتی داشتیم که با سران کشورها گفتگو کنیم و دغدغه خود از غزه و فلسطین و لبنان را با دیگران در میان گذاشتیم.
کد خبر: ۱۴۷۴۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان در بدو ورود به تهران گفت: قرار شد در آینده جلساتی با کشورها اسلامی داشته باشیم و بیانیه و اعتراضات خود را اعلام کنیم و تصمیماتی نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: در این سفر، با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم، اما آنها می‌گفتند که ما جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم اما آمریکا هم باید مساله را حل کند و نتانیاهو که نمی‌شود نام انسان را بر او گذاشت.
رئیس جمهور ادامه داد: این مسائل را در صحن سازمان ملل و در دیدارهایی که داشتیم بیان کردیم، همه اظهار همدری می‌کردند اما با همدردی مشکل حل نمی‌شود.
وی گفت: در کشور ما و کشورهای دیگر از اتفاق ساده‌ای رخ دهد زمین و زمان را به هم می‌دوزند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است اما همین‌ها در مقابل جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر سکوت می‌کنند و توجیه می‌کنند.
«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور اسلامی ایران که عصر امروز (پنج‌شنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۳) از نیویورک به تهران بازگشته است، به ارایه گزارشی از حضور سه روزه خود در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرداخت.
 در این سفر، محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور، مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا مشاور عالی رئیس‌جمهور و سید محمد مهدی طباطبایی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور و عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، دکتر پزشکیان را همراهی می‌کردند. دکتر مسعود پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی کرد و دیدارهایی نیز با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی داشت.
رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها