عقاب مجازی در قفس

مرد جوانی که اقدام به تهدید و قدرت‌نمایی با سلاح سرد و انتشار تصاویر و ویدئوهای آن در فضای مجازی کرده بود، با دستور دادستان شهرستان دشتستان دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت توسط بازپرس پرونده روانه زندان شد.
کد خبر: ۱۴۷۳۰۷۸
نویسنده محمدرضا برازجانی - جام‌جم
 
مدتی بود که تصاویر فردی جوان در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده می‌شد. در این تصاویر، جوان ۲۸ساله‌ای که خود را «شهرام عقاب» معرفی می‌کرد با بدنی نقاشی‌شده از انواع و اقسام اشکال غیرمتعارف، درحالی‌که قمه به دست داشت، با عربده‌کشی و قدرت‌نمایی برای سایر رقبای مجازی خود خط‌ونشان می‌کشید و آنها را به مبارزه می‌طلبید. این تصاویر به‌سرعت بین جوانان و اهالی شهر دست به دست شد.همه‌جا صحبت ازشهرام عقاب بود.هر روز که می‌گذشت ویدئوها و تصاویر جدیدی از او در شبکه‌های مجازی و اینستاگرام منتشر می‌شد. دامنه این حرکات به همین‌جا ختم نشد، بلکه او با راه‌اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام فعالیت خود را گسترش داد و ادعا می‌کرد قلدر محله و شهر است و هیچ‌کس و هیچ قدرتی نمی‌تواند با او سرشاخ شود و درصورتی‌که بخواهند با او رقابت کنند عاقبتی جز مرگ در انتظارشان نیست.با ادامه اقدامات شرورانه و ساختارشکنانه این شاخ مجازی، پای پلیس دشتستان به ماجرا باز شد. با تشکیل پرونده و کسب مجوز از مراجع قضایی دستگیری این فرد شرور در دستورکار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان دشتستان قرار گرفت. ماموران در ادامه تحقیقات خود و با بررسی سوابق متوجه شدند که او از افراد شرور و سابقه‌داری است که سه بار به‌دلیل ایجاد نزاع و درگیری و همچنین رفتارهای خشونت‌بار دستگیر و روانه زندان شده و پس از مدتی با پایان محکومیت خود بیرون آمده است. اما او پس از آزادی و در ادامه خلافکاری‌های قبلی این‌بار تصمیم گرفته بود تا رفتارهای مجرمانه خود را از کوچه و خیابان به دنیای مجازی بکشد.چند روز بعد و با شناسایی مکان اختفای او، ماموران برای دستگیری‌اش به آدرس مورد نظر مراجعه کردند اما وی از آنجا فرار کرده و در یکی از نخلستان‌های اطراف شهر برازجان پنهان شده بود. در همین حال یک تیم عملیاتی از ماموران اداره اطلاعات و امنیت شهرستان به دستور فرمانده انتظامی شهرستان وارد عمل شدند. با محاصره نخلستان محل اختفای این مجرم، شهرام عقاب که عرصه را بر خود تنگ دید درحالی‌که مسلح بود دست به اسلحه برد و به‌سوی ماموران آتش گشود. ساعاتی پس از تبادل آتش و تعقیب‌وگریز سرانجام دستگیر و برای رسیدگی بیشتر و انجام تحقیقات بعدی به بازداشتگاه موقت پلیس انتقال یافت.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان دراین‌باره گفت: متهم پس از بازجویی و انجام تحقیقات مقدماتی جهت ادامه سیر قضایی به دادسرا معرفی خواهد شد.سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمودیان افزود: جرائمی از قبیل شرارت، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی، استفاده از سلاح سرد و گرم، تخریب اموال عمومی و شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی از جرائمی است که پلیس قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد، بنابراین افرادی که قصد برهم‌زدن آرامش عمومی مردم را دارند در رصد اطلاعاتی پلیس بوده و در صورت ارتکاب هرگونه اوباشگری و قانون‌شکنی پلیس مقتدرانه و قانونی وارد عمل خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها