حکمرانی مجازی در اروپا

اتحادیه اروپا با اتکا به یکی از قوانینش در زمینه فضای مجازی تهدید کرده تلگرام را به علت اعلام نادرست تعداد کاربرانش جریمه می‌کند.
کد خبر: ۱۴۷۱۰۹۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی اتحادیه اروپا قانونی تصویب کرد که بر مبنای آن سکو‌ها یا پلتفرم‌ها را ملزم کرد، تعداد کاربران خود را اعلام کنند.
آن زمان تلگرام اعلام کرده بود فقط ۴۱ میلیون کاربر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دارد.
اتحادیه اروپا در حال بررسی کاربران تلگرام است، سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید، با سیستم‌ها و محاسباتشان دریافته اند تلگرام بیش از ۴۵ میلیون کاربر دارد و برای اینکه شامل قانون خدمات دیجیتال یا همان DSA نشود آمار را کمتر اعلام کرده است.
بزرگترین شرکت‌های دیجیتال جهان جایی برای پنهان شدن ندارند، چون قوانین جدیدی برای ترساندن غول‌های فناوری اجرای می‌شود.
براساس قانون خدمات دیجیتال یا همان DSA که اتحادیه اروپا برای کنترل فضای مجازی تصویب کرده، سکو‌هایی که بیشتر از ۴۵ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارند ملزم به پاسخگویی و شفافیت هستند.
دنیلا کلاکرت نماینده اتحادیه اروپا گفته، سکو‌ها موظف به اجرای قانون خدمات دیجیتال هستند تا اینترنت به مکانی امن‌تر شفاف‌تر و بهتر تبدیل بشود.
اتحادیه اروپا قانون خدمات دیجیتال را در ۱۰۲ صفحه تنظیم کرده تا پلتفرم‌ها یا همان سکو‌ها محتوایی را که مخالف قوانین اتحادیه اروپا است را محدود کنند.
قانون DSA از بهمن سال گذشته در کشور‌های عضو این اتحادیه اجرایی شده است.
در صورت نقض قانون خدمات دیجیتال با جریمه ۶ در صدی از گردش مالی سالانه روبرو می‌شوند.
حالا نیویورک پست آمریکا با اشاره با این قانون اروپایی‌ها نوشته: دوروف مدیر عامل تلگرام که تازه آب خنک فرانسوی‌ها را خرده باید این دردسر جدید را تجربه کند، دردسری برای مالکان سکو‌های بزرگ در جهت قانون‌مند سازی فضای مجازی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها