جروزالم پست اعلام کرد:

ایران از چندجانب تهدیدی برای اسرائیل است

نشریه صهیونیستی جروزالم پست با تاکید بر این که ایران در حال انجام حمله دیپلماتیک به این رژیم است، خاطرنشان کرد که تهران تهدیدی چند بعدی برای اسرائیل به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۷۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم، نشریه صهیونیستی جروزالم پست با تاکید بر این که ایران در حال انجام حمله دیپلماتیک به این رژیم است، خاطرنشان کرد که تهران تهدیدی چند بعدی برای اسرائیل به شمار می‌رود.

به گزارش رای الیوم، این روزنامه عبری نوشت: عباس عراقچی، وزیر خارجه جدید ایران در این زمان که ایران همچنان تهدید نظامی برای اسرائیل به شمار می‌رود، به سرعت برای تقویت نقش تهران در منطقه اقدام کرده است.

نشریه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به اینکه این اقدام عراقچی حمله چند وجهی ایران در سطوح مختلف است، خاطرنشان کرد که عراقچی انبوهی از تجربه را با خود به همراه آورده و این مقوله موضوع جدیدی برای او نیست.

این روزنامه گزارش داد که همزمان مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی و نمایندگان ایران ضمن اقدام برای تقویت روابط با کشور‌های بزرگ، از جمله در دیدار سفرای ایران و ترکیه در عراق برای تبادل نظر درباره منطقه و اوضاع غزه و محکومیت اسرائیل از سوی آنان تلاش می‌کنند.

از نظر این روزنامه نمونه دیگر، دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر قطر در تهران است، این نشریه خاطرنشان کرده که دوحه شریک مهمی برای ایران است و همچنین اشاره کرده که کارزار دیپلماتیک ایران شامل ارتباط بیشتر با مصر نیز می‌شود.

جروزالم پست هدف ایران را ایجاد حلقه آتش در اطراف اسرائیل و انزوای دیپلماتیک آن و نشست‌های این هفته را بخشی از این دستور کار گسترده دانست.

عراقچی دو روز پیش با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود تماس تلفنی داشت که در آن دو طرف درباره روابط دوجانبه و منطقه‌ای و تحولات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه گفتگو کردند.

عراقچی با همتای سوری خود فیصل المقداد نیز در تماسی تلفنی درخصوص هماهنگی مواضع دو کشور درخصوص مسائل منطقه از جمله تداوم حمایت از مردم فلسطین گفتگو کرد.

وی در اقدامات دیپلماتیک در سطح بین‌المللی طی تماس تلفنی با همتای ونزوئلایی خود، ایوان خیل پینتونیز تأکید کرد که ونزوئلا از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران برخوردار است.

عراقچی افزود: دیدگاه دولت جدید نسبت به آمریکای لاتین به‌ویژه ونزوئلا یک دیدگاه راهبردی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها