از بیم پاسخ تلاقی‌جویانه ایران؛

رژیم صهیونیستی زندگی شهروندان ۵ کشور را مختل کرده است

پاسخ مورد انتظار ایران به جنایت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، که زمان و شرایطش مشخص نیست، رژیم صهیونیستی را در وضعیت تنگایی قرار داده و مقامات صهیونیست همچنان چشمان‌شان به آسمان و صفحه رادار و زمین باز است.
کد خبر: ۱۴۶۹۹۳۸

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ ایران به جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، جی پی اس را در اردن، سوریه، مصر، لبنان و مناطق فلسطینی‌نشین در اراضی اشغالی را مختل کرده است.

به نوشته عربی‌پست، این اقدام که توسط ارتش صهیونیستی انجام شده، باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان تاکسی که به مقدار زیادی از این سیستم استفاده می‌کنند و همچنین هواپیماهای مسافربری شده است.

حتی برخی از خلبانان که بر فراز خاورمیانه پرواز می‌کنند، به دلیل از کار افتادن دستگاه‌های‌شان مجبور به استفاده از مسیریابی شفاهی که توسط برج مراقبت به آنان اعلام می‌شوند، هستند که جان مسافران را به خطر انداخته است.

ارتش صهیونیستی ادعا کرده که موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که قرار است به طرف این رژیم شلیک شوند، برای یافتن اهداف‌شان متکی به جی پی اس هستند و به همین دلیل این سیستم را پارازیته کرده است.

کارشناسان گفتند که این اقدام ارتش صهیونیستی حتی بر دریانوردی، توزیع و بارگیری کالا، تاسیسات زیربنایی، امنیت رایانه‌ای کشورهای مزبور، کمک رسانی به غزه، بانک‌ها و راه‌آهن نیز تاثیر گذاشته است.

سازمان پزشکان بدون مرز و جمعیت کمک‌های پزشکی فلسطین نیز اعلام کردند که ادامه این روند باعث ایجاد مانع در مسیر کمک‌رسانی پزشکی به اهالی غزه می‌شود.

حتی یک کارگر ارسال غذا در اردن گفت: کارگران رستوران به خاطر این پارازیت‌ها دچار مشکل شده و گاهی غذا را دیر به مشتریان می‌رسانند که باعث نارضایتی مردم شده است؛ زیرا وقتی نقشه را باز می‌کنیم به جای اردن، بیروت را نشان می‌دهد این در حالی است که ما برای رساندن غذا به مشتری به شدت نیازمند نقشه منازل مشتریان هستیم.

خلبانان نیز گفتند که پارازیت از قبرس شروع می‌شود و تا مدیترانه، بیروت، امان و تل‌آویو ادامه دارد.

در این میان لبنان تهدید کرد که به خاطر مداخله اسرائیلی در جی پی اس به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها