تپش دلایل ارتکاب جرم پس از آزادی از زندان را بررسی کرده است

دربست محل قتل!

هیچ‌کس تحمل اسارت پشت میله‌های زمخت و خاکستری زندان را ندارد، اما گاهی شرایطی ایجاد می‌شود که گذر برخی به عمد یا غیرعمد به زندان می‌افتد و گرفتار می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۶۹۸۶۵
نویسنده لیلا حسین‌زاده - تپش
 
در این میان عده‌ای همان یک بار به زندان رفتن، اولین و آخرین بارشان می‌شود و پس از آزادی راه و روش درست زندگی‌کردن را در پیش می‌گیرند، اما برای عده‌ای دیگر انگار که زندان خانه و کاشانه است.یک بارشان می‌شود دو،سه و حتی چند بار و انگ سابقه‌دار به آنها زده می‌شود.این دسته امادرمواردی پارافراترگذاشته وپس ازآزادی از زندان به جای یک زندگی سالم و بدون دغدغه، سراغ ارتکاب جرائم بسیار بزرگ وحتی غیرقابل بازگشت مانند قتل می‌روند که خط پایانی جز پایان زندگی و مرگ ندارد. در این گزارش مروری داریم به برخی از جنایت‌هایی که توسط برخی زندانی‌ها و پس از آزادی انجام شده و همچنین دلایل وقوع آن را بررسی کردیم. 

جنایت دو روز پس از آزادی
۲۶ فروردین امسال، دو مرد موتورسوار در مقابل بیمارستانی در جنوب تهران توقف کرده و مردی زخمی را همان‌جا رها کردند. عابران با دیدن این صحنه با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک کردند.مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد اما لحظاتی بعد و در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.گزارش این جنایت به پلیس جنایی اعلام و در بررسی شماره پلاک موتورسیکلت، هویت مالک موتور به نام رضا مشخص و وی بازداشت شد. او در بازجویی‌ها از دوستش به نام بابک نام برد که ازمدت‌ها پیش و به‌دلیل سرقت از خانه به زندان افتاده بود. دو روز قبل از وقوع جنایت بابک از زندان آزاد شد و به محض آزادی با رضا تماس گرفت و از او خواست تا به‌سرعت خودش را به او برساند. وقتی رضا نزد بابک رفت، با بدن نیمه‌جان مردی مواجه شد.به گفته رضا؛ بابک و مرد نیمه‌جان گویا از قبل با هم اختلاف داشتند که منجر به درگیری شد و بابک او را هدف ضربات چاقو قرار داد. رضا و بابک مرد نیمه‌جان را مقابل بیمارستان برده وهمان‌جا رهاکردند. رضا گفت هیچ نقشی در ارتکاب قتل مرد غریبه نداشته است. با شناسایی هویت عامل جنایت، قاتل دستگیر و در اختیار پلیس قرار گرفت. 

 قتل یک ساعت پس از آزادی از زندان
آبان‌ماه ۱۴۰۲درحالی ‌که خانواده یک فرد زندانی از آزاد شدن اوخوشحال بودند اما اوافکار پلید دیگری درسر می‌پروراند. هنوز یک ساعت ازآزادی مردتبهکار نگذشته بود که هنگام عبوراز خیابان کشاورزی در اصفهان متوجه سمندروشن درحاشیه خیابان کشاورزی در اصفهان شد و در یک لحظه فکر سرقت به ذهنش خطور کرد.راننده سمند به مغازه لوازم یدکی رفته بود اما پس از خرید و خروج ازمغازه متوجه مردناشناسی شد که درحال بردن خودرویش بود.راننده ۵۴ساله میانسال برای جلوگیری از سرقت خودرویش به‌سرعت از در سمت شاگرد راننده وارد وبا سارق درگیر شد.سارق خودرو که دستپاچه شده بود، شروع به انجام حرکات نمایشی کرد که نتیجه فاجعه‌باری به همراه داشت.راننده نگونبخت در اثر رانندگی دیوانه‌وار سارق با خودرو‌های پارک‌شده در حاشیه خیابان برخورد و به‌شدت مجروح شد و سارق از محل گریخت.راننده میانسال به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحات جانش را گرفت. با قتل راننده، جست‌وجوی پلیس آگاهی برای شناسایی عامل قتل آغاز ودرنهایت مشخص شدسارق مجرم سابقه‌داری است که فقط یک ساعت پس از آزادی از زندان مرتکب سرقت و قتل شده بود، درحالی ‌که پلیس جست‌وجوها رابرای یافتن مخفیگاه او آغاز کرده بود، سارق خودرو با تغییر چهره و مکان خود سعی می‌کرد ازدست پلیس فرار کند اما فرار نافرجام او فقط سه ماه ادامه داشت و قاتل در یکی از باغ‌های اطراف شهر اصفهان شناسایی ومحل توسط ماموران محاصره شد.متهم سعی کردفرارکند اما پلیس آگاهی با سد کردن راه‌های فرار او را دستگیر کرد که در بازرسی از باغ، یک قبضه اسلحه شورشی با ۳۸ فشنگ مربوطه، سه کیلوگرم شیشه، ۱۵۵ گرم هروئین و خودروی سواری سمند مسروقه متعلق به مقتول کشف شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها