قرعه‌کشی والیبال انتخابی المپیک؛

کار ایران برای رسیدن به المپیک پاریس سخت شد

سایه اقدامات خرابکارانه بر مسابقات ورزشی

المپیک در میدان جنگ

افتتاحیه مسابقات المپیک درحالی دیروز برگزار شد که با وجود تدابیر امنیتی فراوان در فرانسه، چند مورد خرابکاری در این کشور، المپیک را تحت‌الشعاع قرار داده است.  از جمله این خرابکاری‌ها می‌توان به چند مورد تخریب و آتش‌سوزی اشاره کرد که به‌گفته مقام‌های فرانسوی، نتیجه حمله هماهنگ‌شده‌ای بوده‌ که باعث اختلال گسترده در شبکه ریلی این کشور شده ‌است.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۷۳
 
خبرگزاری فرانسه به نقل ازیک منبع نزدیک به تحقیقات دراین زمینه،ماهیت رویدادها را خرابکاری عنوان کرد. «اس.‌ان.‌سی.‌اف»، شرکت ریلی ملی فرانسه اعلام کرده که خطوط ریلی پر‌سرعت این کشور به‌واسطه آسیب ناشی از اقدامات مخرب، دچار اختلال شده و ترافیک سنگینی را در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک ایجاد کرده است. به‌گفته مسئولان فرانسوی، به‌واسطه اقدامات مخرب در تأسیسات خطوط ریلی این کشور، آتش‌سوزی رخ‌داده است. این آتش‌سوزی، در منطقه‌ای که پاریس را به لیل در شمال، بوردو در غرب و استراسبورگ در شمرق متصل می‌کند به وقوع پیوسته است. به این ترتیب، خطوط ریلی در غرب، شمال و شرق فرانسه و همچنین قطارها به مقصد بلژیک و لندن دچار اختلال شده‌ و حرکت تعداد زیادی از قطارها نیز لغو شده است.دفتر دادستانی پاریس گفته است که تحقیقاتی را درباره خسارت عمدی و آسیب وارده پس از خرابکاری در راه‌آهن آغاز کرده است.بر‌اساس این گزارش، حرکت قطارهای یورواستار که مسافران را بین لندن و پاریس جابه‌جا‌ می‌کند هم مختل شد.
آن‌طور که مقام‌های شرکت راه‌آهن فرانسه می‌گویند به‌جز لغو شماری از قطارها در روز جمعه، ممکن است اختلال، امروز و فردا هم تداوم داشته باشد.شرکت ملی راه‌آهن فرانسه در بیانیه خود اعلام کرد؛ سفر به لندن از کانال زیردریایی مانش و همچین سفر به بلژیک و برعکس و همچنین خطوط شمال و شرق فرانسه تحت تاثیر اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است. این شرکت در ادامه اعلام کرد که ۸۰۰ هزار مسافر در خطوط شمالی و شرقی فرانسه تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند. مقامات فرانسوی می‌گویند که پلیس در حال تحقیقات در این زمینه است و رسانه‌های فرانسوی از وقوع آتش‌سوزی بزرگ در یکی از مسیرهای پردد غرب این کشور خبر داده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا اقدامات خرابکارانه، علاوه بر اختلال فیزیکی در سیستم راه‌آهن این کشور، شامل اختلالات سایبری هم بوده است یا نه. برخی منابع از قطع شدن کابل‌های برق و خرابی‌های فیزیکی در برخی نقاط ریلی این کشور خبر داده‌اند. راه‌آهن فرانسه همچنین اعلام کرده که اقدامات خرابکارانه هماهنگ‌شده بوده، ایستگاه‌های کلیدی انتخاب شدند و سیم‌های عملیاتی قطع شده تا آسیب زیادی به خطوط قطار سریع‌السیر وارد شود. وزیر حمل‌و‌نقل فرانسه گفته که به‌زودی خط قطارهای معمولی را راه‌اندازی می‌کنیم، اما تعداد زیادی از سفرها را باید لغو کنیم. وی با اشاره به اقدامات شیطنت‌آمیز هماهنگ‌شده، تاکید کرد که درست کردن این مشکل کمی زمانبر است. املی اودئا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه این حملات را واقعا منزجرکننده خوانده است.فرودگاه بازل مولوز واقع در مرز فرانسه و سوئیس هم ساعاتی به دلایل امنیتی و برای بررسی هشدار بمب در این فرودگاه تخلیه شد که البته مقامات فرانسوی از بازگشایی مجدد آن خبر دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها