رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اعلام کرد؛

افزایش 30 درصدی اعتبارات در سال 1402

کل اعتبارات شهرستان در حوزه های توانبخشی و امور اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها وآسیب های اجتماعی ۵۰ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۴۶۵۶۲۰
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم- رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان روز یکشنبه 31 تیرماه در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد:30 درصد افزایش اعتبارات در سال 1402 داشته ایم و کل اعتبارات شهرستان در حوزه های توانبخشی و امور اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها وآسیب های اجتماعی ۵۰ میلیارد تومان بوده است.که۴۰میلیارد تومان بابت تسهیلات اشتغال بوده است و 15 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه تامین مسکن و یک میلیارد و 300 میلیون تومان در زمینه ازدواج که به 65 نفر جهزیه نقدی و برای 52 نفر لوازم مورد نیاز زندگی تهیه شده است.

جعفرکمالی در خصوص حق بیمه مددجویان گفت:3 میلیارد و 600 میلیون تومان به کارفرمایان پرداخت شده است.

و ازمحل مشارکت های مردمی یک میلیارد و 790 میلیون تومان به صورت نقدی وغیر نقدی به بهزیستی کمک شده است.

وی در خصوص طرح cBR( توانبخشی مبتنی برجامعه) که ۹۳ روستا را دربر می گیرداظهار کرد:کل شهرهای حاشیه شهرستان تابع این طرح هستند.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان ادامه داد:دولت2میلیارد و 700 میلیون تومان در این بخش کمک کرده است و برای امور معلولین یک میلیارد و 970 میلیون تومان  به ذینفعان و به شخص معلول به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

کمالی در مورد مراکز تحت پوشش گفت:۲مرکز شبانه روزی که ۴۶ نفر سالمند در آنجا بستری هستند ویک مرکز اعصاب و روان مزمن خلیج فارس که ۱۲۸ نفر در آن بستری هستند و۴مرکز حرفه آموزی معلولین به صورت روزانه وجود دارد و 7 مرکز مشاوره که 821  نفر مراجعه کننده داشته است.

وی  در حوزه اجتماعی خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار ۲ میلیارد و 900 میلیون تومان کمک دریافت کرده اند. همچنین به۱۱۰ نفر کودک که شبه خانواده هستند۵۰میلیون تومان کمک شده است. و در حوزه آسیب های اجتماعی مبلغ یک میلیارد و 260 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در حوزه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها گفت:تا کنون 3 میلیارد و 950 میلیون تومان هزینه گردیده است .

کمالی عنوان کرد:6 میلیارد و 380 میلیون تومان مستمری ماهیانه  به جامعه هدف پرداخت شده است و13 هزار و 675 نفر در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و در حوزه امور اجتماعی 3 هزار و 496 نفرهستند که  2 هزار و 67  نفر از آنان زنان سرپرست خانوار است.همچنین 7 هزار و 662 نفر معلول تحت پوشش هستند و133 نفر حق پرستاری دریافت می کنند.

این مقام مسئول گفت: ۸۳۰نفر درکمیسیون پزشکی شرکت کرده اند که ۹۰ درصد ازآنان  معلولیت شان تایید شده است و396 دانش آموزمعلول و67 دانشجوی معلول تحت حمایت می باشند.

کمالی یادآور شد:181 خانواده دارای فرزند دو قلو و ۲۳ خانواده دارای فرزند ۳ قلو تا سن۶ سالگی خدمات دریافت می کنند .

وی اعلام کرد:649 تماس با تیم سیارمرکز آسیب های اجتماعی (123 شماره تماس اورژانس اجتماعی ) وجود داشته است که خدمات دریافت کرده اند و همچنین از مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی 330 نفر خدمات دریافت کرده اند.

در حوزه پیشگیری از معلولیت ها 12 هزار و 903 کودک در طرح ارزیابی تنبلی چشم شرکت کرده اند و 3 هزار و 124 نفر درسنجش شنوایی خدمات گرفته اند.

در طرح غربا لگیری  پیشگیری از اضطراب 500 نفر و در طرح مهارت های زندگی وپیشگیری از اعتیاد 5 هزار و 900 نفر شرکت کرده اند و در طرح مانا و پازک که مختص بانوان می باشد 270 نفر

وی افزود: 1583 نفر بیمار معتاد به صورت سرپایی و بستری خدمات دریافت کرده اند و 349 نفر فقط خدمات سرپایی

کمالی در پایان اعلام کرد:درحوزه مسکن 263 پرونده تشکیل شده است که 250 مورد هزینه مسکن و یک میلیارد و 600 میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت شده است.

 

افزایش 30 درصدی اعتبارات در سال 1402

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها