تاج‌گذاری مهدی

از بوشهر تا میلان. راه دور و درازی است برای سفر اما این سفر فرق دارد. باور این‌که روزی روزگاری نوجوانی که حقش را در تیم‌ملی خوردند، از فوتبال بوشهر به یکی از بزرگترین باشگاه‌های حال حاضر جهان یعنی اینترمیلان برسد،باورش سخت است اما مهدی طارمی با کوشش و تلاش و درخشش،توانست به این دستاور مهم تاریخ فوتبال ایران دست پیدا کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۸۵
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
تاج‌گذاری مهدی
 
در ایام کودکی عشق او و خیلی از هم سن و سال‌هایش در پلی‌استیشن one که آن روزها همه را دیوانه و مسحور کرده بود، اینتری بود که خاویار زانتی، کریستین ویرا، ورون، کارلوس، سیمئونه، رونالدو، زامبروتا، داویدز و یک مشت ستاره در آن بازی می‌کردند. تصور این‌که در آن ظهرهای گرم و دیوانه‌کننده بوشهر، جادوی فوتبال مهدی را از پشت دسته بازی، به اینتر برساند، غیرممکن به نظر می‌رسیداما....فوتبال همین است.غیرممکن‌ها راممکن می‌سازد.ازدورترین نقطه جهان، کودکان را به بزرگترین آرزوهای زندگی‌شان می‌رساند و این بود که مهدی طارمی هم این مسیر سخت وطولانی را پیمود تا سرانجام به بزرگترین آرزوی زندگی‌اش برسد. او دیروز قرارداد خودرابه صورت رسمی با اینترامضا کرد تا درفصل جدید پیراهن افعی‌ها را بپوشد. سایت رسمی این باشگاه در وصف انتقال مهدی، یکی از زیباترین متن‌های خود را منتشر کرد و نوشت: «کشوری باستانی، غنی از تاریخ و جذابیت، جایی که اقوام، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های خارق‌العاده طی هزاره‌ها با هم جایگزین شده‌اند و شب‌هایش با شگفتی‌های فضای شرقی و رؤیاهای ساکنانش پر شده است. اینجا ایران است، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری.» آنها در ادامه نوشتند: «طارمی در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۲ در بوشهر، شهری بندری که مشرف به خلیج فارس است، به دنیا آمد. مهدی با الگوی پدرش، علیشاه، که فوتبالیستی حرفه‌ای بود، رشد کرد. او روزهایش را با پدرش می‌گذراند، بین ماهی‌گیری در دریا و بازی با توپ، که در عصرهای داغ ایرانی همراه او بود؛ مانند سندباد دریانورد. مهدی به دریا می‌نگریست و رؤیای ماجراجویی‌های فوق‌العاده و فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند.»حالا دیگر نیازی نیست پدرش روی آنتن زنده تلویزیون اشک بریزد و بگوید: «شرمنده مهدی هستم.» نیازی نیست که بگوید: «خیلی افسوس و حسرت می‌خورم که برای این بچه کاری نکردم. ای کاش می‌توانستم زودتر او را به اروپا ببرم تا به آرزوهایش برسد....» طارمی نشان داد هیچوقت دیر نیست. او در آستانه ۳۲ سالگی، روز شنبه ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۳ را تبدیل به یکی از روزهای ماندگار فوتبال ایران کرد. درست مثل انتقال علی دایی به بایرن یا مهدی مهدوی‌کیا به هامبورگ.

بخشی از حواشی جالب زندگی  مهدی طارمی 

۱- طارمی بدون شک مدیون پسر عمویش است! او سی‌دی بازی‌هایش رادرلیگ دسته اول تهیه کرد.وکیل سابق علی دایی این سی‌دی را به دست سرمربی وقت قرمزها رساند. او قصد نداشت آن راببیند چون تصور می‌کرد مهم نیست. وقتی کار انتقال یک مهاجم به بن بست خورد، دایی سی‌دی را نگاه کرد و در عرض یک دقیقه عاشق سبک بازی مهدی طارمی شد. 

۲- طارمی در زمین تمرینی قرمزها طوری می‌دوید که محمد دایی برادر سرمربی قرمزها گفته بود:«بابا از این فوتبالیست در نمیاد.» دایی اما همان موقع جواب داده بود:«به او ایمان دارم. فوتبالیست بزرگی می‌شود.» دایی هفته دوم لیگ او را ذخیره بازی داد و هفته سوم فیکس. شروع یک ستاره. با برانکو مهدی کامل‌تر شد. 

۳- کارلوس کی‌روش عاشقانه طارمی را دوست داشت. طوری که درماه‌های محرومیتش از فوتبال به دلیل شکایت ریزه‌اسپور ترکیه، هر روز او را به کمپ تیم‌ملی می‌کشاند تا تمرین کند. طارمی بعدها وقتی برگشت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو گل تاریخی و مهم به چین و قطر زد تا نقش مهمی در صعود ایران داشته باشد. 

۴- مدافعان ایتالیا از امروز به بعد باید مراقب باشند! متخصص پنالتی‌گیری آمد.اومادرزادی پنالتی‌گیر است.VAR هم ازآنالیزاو عاجر است! مهدی حرف جالبی در این‌باره زده: «فرقی نمی‌کندصحنه به VAR برود یا نه. در لیگ‌های جدید هم تا بیایند متوجه شوند، کارم را کرده‌ام!» حالا همه منتظر پنالتی‌های او برای اینتر هستند. 

طارمی: پدرم اسطوره‌ام است
در اینتر باید گل بزنم


مهدی طارمی بعد ازانتقال به اینتر،ازاین گفت که درشادترین روز زندگی‌اش را تجربه می‌کند. انتقال او بازخورد زیادی در رسانه‌های ایتالیا داشت. هواداران اینتر هم استقبال گرمی ازستاره‌ ایرانی کردند.آنها امید زیادی به درخشش مهدی در اینتر دارند، همانگونه که در پورتو تبدیل به یکی ازبهترین وکلیدی‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه شد. طارمی حالا ازحس خودومسئولیتش درباشگاه قدرتمند سریA حرف می‌زند.
   
شادترین لحظه
خیلی خوشحالم اینجاهستم. این برایم یک رویاست.احساس خوبی دارم وبسیارخوشحالم.بایدبگویم که این شادترین‌لحظه‌زندگی من است.

باید گل بزنم
به عنوان یک مهاجم باید گل بزنم و پاس گل بدهم. باید در مسابقات پیروز شوم که مهم‌ترین چیز برای تیم است. ما باید روی قهرمانی در لیگ تمرکز کنیم و تمام تلاشمان رسیدن به آن باشد. قهرمانی چیزی است که با کمک همه به دست می‌آید. کارکنان، کادر فنی، بازیکنان و کل باشگاه قدم به قدم تا رسیدن به هدف نهایی.»
   
افتخار می‌کنم
بله من اولین ایرانی تاریخ اینتر هستم و به آن بسیار افتخار می‌کنم. تمام تلاشم را انجام دادم تا اینجا باشم و در نهایت موفق شدم.
   
اسطوره من
پدرم یک اسطوره فوتبال در زادگاهم است. فوتبال را در کودکی و از شش‌سالگی شروع کردم. او همیشه از من حمایت کرده و من را به آنچه امروز هستم تبدیل کرده است. پدرم همیشه در تمرین‌ها تشویقم می‌کرد.
   
بهترین عملکرد
سری آ یکی ازمعتبرترین لیگ‌های جهان است. سعی خواهم کرد تا بهترین عملکردم را نشان دهم. می‌خواهم بهترین عملکردم را اینجا در اینتر ارائه کنم.
   
شاهزاده ایرانی
زمانی که در پورتو بودم، به من می‌گفتند شاهزاده ایرانی. اما ببینیم اینجا چه می‌شود.
   
با هم جشن بگیریم
قطعا. اینجا هستم تا به تیم کمک کنم. دوست دارم از این به بعد در تمام مسابقاتی که بازی خواهیم کرد با هواداران پیروزی‌های زیادی را جشن بگیرم. قول می‌دهم تمام تلاشم را برای آنها انجام دهم و با هم جشن بگیریم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها