نقل و انتقالات برای چهار تیم مدعی چطور پیش می‌رود؟

مدعیان بازار!

نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر از هفتم تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به دلیل کمبود بازیکن ستاره، دیگر خبری از آن بمب‌های گذشته نیست و باشگاه‌ها با ترقه‌های کوچک، ایام را سر می‌کنند. اکثر آنها بنایشان را روی حفظ ستاره‌های خود گذاشته و اجازه نمی‌دهند به باشگاه دیگری نقل مکان کنند.
کد خبر: ۱۴۶۳۹۶۷
 
به طور مثال استقلال تلاش زیادی کرد تا محمد کریمی بازیکن ملی‌پوش سپاهان را جذب کند ولی دست آخر، باشگاه اصفهانی با ارائه پیشنهادی بهتر و قوی‌تر توانست او را حفظ کند. درباره ستاره‌های تراکتور هم همین اتفاق افتاده است. مربیان می‌گویند معمولا تیم‌های مدعی و حتی قهرمان در نقل و انتقالات مشخص می‌شوند. قلعه‌نویی همیشه یک جمله معروف داشت: «۵۰ درصد قهرمانی در نقل و انتقالات است.» حالا هم با توجه به وضعیتی که سپاهان، تراکتور، استقلال و پرسپولیس دارند به نظر می‌رسد همچنان آنها مدعیان فصل گذشته باشند. البته وضعیت برای استقلال و پرسپولیس به اندازه تراکتور و سپاهان خوب نیست.

جواد نکونام قطعا باید ناراضی باشد. او نتوانسته بازیکنان مدنظرش را به استقلال بیاورد. باشگاه الاهلی حاضر است با استقلال درباره انتقال قرضی یا قطعی مهدی قائدی پای میز مذاکره بنشیند ولی این بازیکن از طریق مدیر برنامه‌هایش به نکونام و کادرش اعلام کرده به ایران نمی‌آید. یعنی حضور این بازیکن منتفی است. نکونام از ابتدای نقل و انتقالات به دنبال جذب بازیکنانی چون صیادمنش و سامان قدوس هم رفت. هر دو این بازیکنان به سرمربی آبی‌ها و استقلال نه گفتند. عجیب‌ترین اتفاق در فصل بی‌بازیکنی استقلال، جذب دو بازیکن بوسنیایی برای این تیم بود، در حالی که نکونام در جریان قرار نداشت. گویا باشگاه استقلال در روزهایی که تصور می‌کرد نکونام دیگر سرمربی آنها نخواهد بود، این دو بازیکن را جذب کردند و حالا به بن‌بست خورده‌اند. تلاش استقلال این است آنها را قرضی به باشگاه دیگری بدهد وگرنه دو سهمیه خود را به سادگی سوزانده است. آبی‌ها فعلا از بین داخلی‌ها با اسلامی و زکی‌پور بسته‌اند ولی هواداران ناراضی هستند. آنها حتی نتوانسته‌اند با بعضی از بازیکنان کلیدی خود از جمله روزبه چشمی تمدید کنند. وضعیت حسینی هم که مبهم است و موانعی برای ادامه کار دارد. نکونام قطعا باید از این شرایط ناراضی باشد. 

اتفاق خوب برای قرمزها این بود که گاریدو رسما قراردادش را بست و از دیروز کارش را استارت زد. او در مصاحبه خود گفت درویش باید تیم را ببندد و این یعنی مدیریت در نقل و انتقالات اختیار عمل دارد. پرسپولیس ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر را به طور قطع از دست داده اما حداقل مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی به ترکیب قرمزها برگشته‌اند. پرسپولیس برای حل مشکل خط حمله خود در تلاش است تا عبدالکریم حسن را با عمر سوما بازیکن العربی معاوضه کند. قرمزها با لیموچی هم به توافق رسیده‌اند و احتمالا سرخ‌ها این پدیده لیگ را جذب می‌کنند. همچنین بازیکنانی مانند محمدرضا اخباری، فرشاد احمدزاده، علی علیپور، گریگول چابرادزه و... مشغول مذاکره با قرمزها هستند. پرسپولیس نشان داده در نقل و انتقالات کار خود را می‌کند. 

تکلیف نیمکت این تیم مشخص شد. سپاهان روز گذشته رسما اعلام کرد ژوزه مورایس ماندنی شد. جالب اینجاست هواداران سپاهان که در پایان فصل گذشته علیه این مربی به شدت موضع گرفتند، با انتشار این خبر واکنش مثبتی داشتند و از باشگاه خواستند تا هر چه زودتر تیم را ببندند. خواسته اصلی هواداران سپاهان حفظ ستاره‌ها از جمله شهریار مغانلو و رامین رضاییان است. درباره مغانلو که باشگاه نمی‌تواند کاری کند چون طبق خبرهای موثق او به اتحاد کلبا ملحق شده است. درباره رامین اما وضعیت متفاوت است. دیروز آخرین خبر این بود که احتمال دارد رامین در سپاهان ماندنی شود. این باشگاه به جای مغانلو با جواد آقایی‌پور قرارداد بست. حسین گودرزی، مجید عیدی، محمد علی‌نژاد و... ازجمله بازیکنانی هستند که احتمالا زرد‌پوش شوند. این باشگاه گودرزی را به جای زکی‌پور جذب خواهد کرد. 

بدون شک تراکتور از سه رقیب دیگر جلوتر است. آنها از نقل و انتقالات نیم فصل زمستانی، برای همین روزها تلاش می‌کردند. آنها از سه ماه قبل با مهدی ترابی توافق کردند و حتی بخشی از پول او را پرداخت کردند. دانیال اسماعیلی‌فر هم دو هفته قبل پیش پرداخت اولیه را از تبریزی‌ها دریافت کرد. تراکتور که قصد دارد در فصل جدید قهرمان شود، اجازه نداد ستاره‌هایش این باشگاه را ترک کنند. مثلا نکونام به شدت دنبال جذب حسین حسین‌زاده و عارف آقاسی بود ولی تراکتور اعلام کرد به هیچ وجه رضایتنامه آنها را صادر نمی‌کند. تراکتور همزمان به دنبال جذب شرزود نصرا...‌اف و علیرضا علیزاده هم هست تا ترکیب خود را تکمیل کند. آنها نگرانی زیادی بابت نقل و انتقالات نداشته و ندارند. سرمربی این تیم هم به زودی معرفی می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها