یکی از بزرگترین نقاط عطف زندگی همه ما نخستین روز مهد یا مدرسه بوده است. وقتی فرزند شما تاکنون چندین ساعت متوالی از شما دور نبوده ، رفتن به مهد را تغییر بزرگی می بیند
کد خبر: ۱۴۶۳۳۲
و آمادگی برای این تغییر باید بخشی در منزل و بخشی در مهد انجام شود.
توجه داشته باشید هر بار که درباره مهد با او یا دیگران صحبت می کنید؛ به گونه ای مثبت باشید. اما در عین حال با ظرافت کامل به او بفهمانید که قرار نیست تمام وقت نیز در مرکز به بازی یا تفریح بپردازد زیرا هر جایی قوانینی دارد که باید رعایت شود.
در ضمن او فقط برای بازی به آنجا نمی رود بلکه یادگیری نیز بخشی از روند کار است . توجه داشته باشید که مقداری اضطراب و نگرانی از رفتن به کلاس و مدرسه و جدایی از شما ، طبیعی است . پس با بردن او به خرید کیف و وسایل شخصی مثل لیوان و دستمال و انتخاب آزادانه در رنگ و اندازه آنها، این اضطراب را از بین ببرید یا دست کم کمرنگ کنید. اصلا از نگرانی خود درخصوص ساعاتی که دور از فرزندتان هستید ، صحبت نکنید زیرا در این صورت بر اضطراب او خواهید افزود. یکی از نکات بسیار حائز اهمیت ، این است که به فرزندتان اطمینان خاطر بدهید مربی ، او را دوست دارد اما به دلیل این که تعداد کودکان در کلاس زیاد است ، شاید مربی نتواند تمام مدت به فرزند شما توجه کند.
در این صورت او نباید ناراحت شود زیرا دوستانش هم نیاز به کمک و راهنمایی و توجه مربی دارند. مواردی که می توانید از مربی یا مسوول مربوط بپرسید: لباسهای کودکان باید چگونه باشد؛ آیا وسیله خاصی را باید خریداری کنید و در اختیار فرزندتان قرار دهید؛ آیا زمان خوردن ناهار و بازی ، کودکان تحت نظارت قرار می گیرند یا خیر؛ در پیش دبستانی چه انتظاراتی از کودک می رود و او چه کارهایی را باید در آنجا انجام دهد؛ امیدواریم با رعایت این موارد ، فرزند شما در کمترین زمان ، بیشترین آمادگی را برای رفتن به مهد که نخستین محیط اجتماعی خارج از منزل است ، کسب کند و از این دوران بیشتر لذت ببرد.

منبع : parenting.com
سحر کمالی نفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها