ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی دیگر توان ادامه جنگ ندارد

فرمان عقبگرد به جلاد

ارتش رژیم اشغالگر قدس رسما جنگ غزه را باخته و توان ورود به جنگ جدید را نیز ندارد.  به عبارت بهتر، شمال اراضی اشغالی از یک سو و نوار غزه از سوی دیگر، تبدیل به نمادهای عینی شکست تل‌آویو شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۷۲
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
در چنین شرایطی نه تنها برخی سران موساد، بلکه تعداد زیادی از ژنرال‌های کنونی ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز خواستار پایان دادن به جنگ غزه هستند.  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و دیگر سران کابینه، نفس‌های آخر خود را می‌کشند و خود را برای پذیرش شکستی تمام‌عیار آماده می‌کنند. ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی، خواهان آغاز آتش‌بس در غزه هستند، حتی اگر این کار سبب شود حماس قدرت خود را حفظ کند و شکاف بین ارتش و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را که مخالف آتش‌بسی است که به «حماس اجازه می‌دهد از جنگ جان سالم به در ببرد»، تشدید کند. شش مقام امنیتی سابق و کنونی رژیم صهیونیستی گفتند ژنرال‌های اسرائیلی بر این باورند آتش‌بس بهترین راه برای بازگرداندن ۱۲۰اسیری است که هم‌اکنون در غزه، چه زنده و چه مرده نگهداری می‌شوند . به عبارت بهتر، آنها می‌گویند حتی اگر این آتش‌بس به تحقق نیافتن وعده‌های رژیم اشغالگر قدس منجر شود، باید به آن تن داد.  به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، آنها تصریح کردند این ژنرال‌ها برای نبردی دیگر پس از طولانی‌ترین جنگ خود در غزه در طول تاریخ آماده نیستند و معتقدند که نیروهایشان به زمان نیاز دارند تا در صورت وقوع جنگ با حزب‌ا...لبنان بتوانند خود رابازیابی کنند. آتش‌بس با حماس همچنین می‌تواند دستیابی به توافق با حزب‌ا... را آسان‌تر کند، زیرا حزب‌ا...گفته تا زمانی که اسرائیل نبرد در نوار غزه را متوقف نکند به حملات خود به شمال سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد. 
 
سکته ارتش رژیم صهیونیستی
صورت مسأله کاملا مشخص است!ژنرال‌ها برای نبردی دیگرپس ازطولانی‌ترین جنگ اسرائیل درغزه آماده نیستند ومی‌گویند آتش‌بس با حماسمی‌تواند دستیابی به توافق با حزب‌ا...را آسان‌تر کند. رویکرد کنونی ارتش رژیم صهیونیستی به آتش‌بس نشان‌دهنده تغییر عمده در تفکر آن در ماه‌های گذشته است،زیرا بیش ازگذشته مشخص‌شد نتانیاهو از بیان یا تعهد به یک طرح برای دوران پساجنگ امتناع می‌کرد.  مشخص نیست که رهبری نظامی رژیم صهیونیستی، متشکل از ۳۰ ژنرال ارشد چگونه به‌طور مستقیم در محافل خصوصی نظرات خود را به نتانیاهو بیان کرده است، اما نشانه‌هایی از ناامیدی آنها و همچنین ناامیدی نخست‌وزیر از ژنرال‌ها دیده می‌شود. نتانیاهو نگران آتش‌بسی است که حماس را در قدرت نگه می‌دارد، زیرا این نتیجه می‌تواند منجر به فروپاشی ائتلاف او شود.  بخش‌هایی از این ائتلاف گفته‌اند در صورت پایان جنگ با شکست‌ناپذیری حماس، از آن خارج خواهند شد. تا همین اواخر، ارتش علنا می‌گفت امکان دستیابی همزمان به دوهدف اصلی جنگ؛ شامل شکست حماس و نجات اسرایی که از هفتم اکتبر تاکنون در غزه هستند وجود دارد. اکنون،چند ماه پس از شروع تردید ژنرال‌ها، فرماندهان ارشد نظامی به این نتیجه رسیده‌اند که این دو هدف با یکدیگر ناسازگار هستند. 
 
شکست پس از ۹ ماه نسل‌کشی 
فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل پس از ۹ ماه جنگ به این نتیجه رسیده‌اند که شکست حماس و نجات اسرا با یکدیگر ناسازگار هستند.
فرماندهان ارشد همچنین بیم آن دارند که اقدام نظامی بیشتر برای آزادی اسرا ممکن است خطر کشتن سایرین را به دنبال داشته باشد. 
نیویورک‌تایمز بیان کرد: پس از گذشت نزدیک به ۹ماه ازآغاز جنگ غزه که اسرائیل برای آن برنامه‌ریزی نکرده بود، ارتش آن با کمبود قطعات یدکی، مهمات، انگیزه و حتی نیرو مواجه است.این جنگ، شدیدترین نبردی به شمار می‌آید که اسرائیل حداقل در چهار دهه گذشته انجام داده و طولانی‌ترین جنگی محسوب می‌شود که تابه حال درغزه صورت گرفته است.در ارتشی که عمدتا به نیروهای ذخیره خود متکی است، برخی از نیروها در سومین دوره خدمت خود از اکتبر هستند و برای متعادل کردن جنگ با تعهدات حرفه‌ای و خانوادگی‌شان به سختی تلاش می‌کنند. 

آشفتگی در نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی 
به گفته چهار مقام نظامی، نیروهای ذخیره کمتری برای انجام وظیفه آمادگی دارند. علاوه‌براین، به گفته پنج افسر، در اثنای بحران اعتماد به رهبری نظامی که تا حدی به دلیل شکست آن درجلوگیری از حمله حماس در ماه اکتبر ایجاد شده است، افسران نیز به‌طور فزاینده نسبت به فرماندهان خود بی‌اعتمادمی‌شوند.براساس آمارهای اعلامی تاکنون بیش از۳۰۰سرباز اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند. بر اساس آمارهای نظامی، بیش از چهارهزار سربازاز ماه اکتبر تا به امروز مجروح شده‌ و تعداد ناشناخته دیگری از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند.گلوله‌ها درحال اتمام است وارتش اسرائیل فاقد قطعاتیدکی برای تانک‌ها،بولدوزرهای نظامی و خودروهای زرهی خود است. برخی مقامات ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند برخی از تانک‌ها در غزه با ظرفیت کامل گلوله‌هایی که معمولا حمل می‌کنند، پر نمی‌شوند، زیرا ارتش تلاش می‌کنددرصورت وقوع جنگ بزرگ‌تری با حزب‌ا...ذخایر مهمات خود را حفظ کند.  پنج مقام و افسر تأیید کردند که گلوله‌های ارتش درحال اتمام است.  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها