مخالفان نتانیاهو خیابان‌های تل‌آویو و حیفا را مسدود کردند

شورش خیابان علیه جلاد غزه

روایتگری کاذب نتانیاهو و همراهانش در‌خصوص جنگ غزه و دستاوردهای نداشته ارتش و کابینه این رژیم‌جعلی در رفح به خشم و عصبانیت ساکنان اراضی اشغالی منجر شده، تا جایی که دیگر حتی برخی طرفداران قبلی نتانیاهو و کابینه وی نیز سخنانش را باور نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۴۴
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
شورش خیابان علیه جلاد غزه
 
اعتراضات عمومی علیه نتانیاهو وکابینه‌اش تشدید‌شده وکمترکسی دراراضی اشغالی نسبت به تغییر موازنه نبرد به سود صهیونیست‌ها باور دارد.صورت مسأله واضح است:نخست‌وزیررژیم اشغالگرصهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود درغزه دست نیافته وحماس همچنان تبدیل به اصلی‌ترین بازیگر غزه شده است.فراتر ازآن، اسرای صهیونیست نیز همچنان آزاد نشده‌اند.همچنین مقاومت فلسطین در مذاکرات مقتدرانه و محکم عمل کرده وباآزادی اسرای صهیونیست درازای یک آتش‌بس صوری وموقت مخالفت کرده است. همین مسأله رژیم اشغالگر صهیونیستی واصلی‌ترین حامی آن یعنی آمریکا رادربن‌بست قرارداده است. به عبارت بهتر، حماس توانسته است اهداف مشترک واشنگتن ــ تل‌آویو را به بن‌بست کشانده و نتانیاهو وبایدن را نیز به دو نماد و مصداق اصلی این شکست تبدیل کند.

هزاران نفرازشهرک‌نشینان درتل‌آویو و حیفا و برخی دیگرازشهرهای اشغالی علیه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تظاهرات برگزار کرده و خواستار برکناری او و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. این بدترین خبر ممکن برای نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه وی از جمله بن گویر و اسموتریچ است.صهیونیست‌ها شنبه‌شب درتل‌آویو وبرخی دیگراز شهرهای اشغالی تظاهرات برپا کرده و خواستار توافق فوری برای تبادل اسرای صهیونیست درغزه شدند. معترضان از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی خواستند مانع نتانیاهو از خنثی‌کردن تلاش‌ها برای به نتیجه رساندن این توافق شوند. شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین در اعتراض به اوضاع امنیتی جاری در شمال فلسطین اشغالی،درنزدیکی شهر اشغالی«صفد» دست به تظاهرات زده وخیابان۹۰در این منطقه را مسدود کردند. تحلیلگران صهیونیست می‌گویند دامنه اعتراضات شدیدا گسترش یافته و درآینده‌ای نزدیک، درسراسراراضی اشغالی فراگیرمی‌شود.این به معنای شکست همزمان رژیم اشغالگر صهیونیستی و خصوصا کابینه نتانیاهو در معادلات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است. 
   
شکست سنگین کابینه نتانیاهو در نظرسنجی‌ها 
نظرسنجی‌هایی که با گذشت ۹ماه ازجنگ غزه منتشر می‌شود،حکایت از پذیرش شکست درجنگ غزه ازسوی ساکنان اراضی اشغالی است. جدیدترین نظرسنجی روزنامه معاریو ضمن این‌که نشان می‌دهد وضعیت کابینه ائتلافی نتانیاهو همچنان بحرانی است و در صورت برگزاری انتخابات جدید، این ائتلاف شکست خواهد خورد، تمایل جامعه صهیونیستی به شکل‌گیری یک قطب جدید با گرایش راست میانه برای جایگزین‌شدن با نتانیاهو را نیز نشان می‌دهد. نظرسنجی جدید روزنامه معاریو که به صورت هفتگی صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد اگر امروز انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود ائتلاف حاکم به رهبری حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو، فقط ۴۷ کرسی از ۱۲۰کرسی را به دست می‌آورد و مخالفان در مجموع ۷۳ کرسی را از آن خود خواهند کرد. این به‌جز ائتلاف عربی خداش ــ تعال به رهبری ایمن عوده و احمد طیبی است که مایل به عضویت در ائتلاف حاکم بر اسرائیل نیستند، با این حال شش حزب دیگر باقیمانده با ۶۸ کرسی موفق به تشکیل کابینه خواهند شد. به‌عبارت بهتر، کار به جایی رسیده که نتانیاهو و کابینه کنونی رژیم اشغالگر صهیونیستی بازنده قطعی هرگونه همه‌پرسی و انتخاباتی در اراضی اشغالی محسوب می‌شود. نکته قابل‌توجه این‌که حزب موسوم «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بتسلائل اسموتریچ، وزیر دارایی کنونی با ۲.۴درصد زیر حدنصاب ورود به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قرار گرفته و در نتیجه این اتفاق، ضربه بزرگ‌تری در این نظرسنجی به ائتلاف نتانیاهو وارد شده است. در این حالت وضعیت ائتلاف نتانیاهو از قبل نیز بدتر خواهد شد و در مجموع ۴۴ کرسی به دست خواهد آورد و در مقابل جناح اپوزیسیون با ۷۶کرسی پیروزی قاطعی را به دست می‌آورد.

آخرین میخ بر تابوت نتانیاهو
نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ در راستای نجات خود از باتلاقی که سرانجام در آن غرق خواهند شد، سخن از وقوع جنگ جدید در لبنان کرده تابلکه با حفظ وضعیت جنگی، مانع از برگزاری انتخابات زودهنگام و اعلام سقوط رسمی کابینه شوند. با این حال تحلیلگران ارشد نظامی وامنیتی دراراضی اشغالی هشدارداده‌اند که ورود به هر‌گونه نبردی با حزب‌ا... لبنان، آخرین میخ را بر تابوت نتانیاهو و حتی مخالفان وی در اراضی اشغالی خواهد کوفت. بدون شک مقاومت اسلامی لبنان آماده است تا درصورت بروز هر‌گونه حماقتی از سوی نتانیاهو و همراهانش، عمق استراتژیک اراضی اشغالی، از تل‌آویو گرفته تا حیفا و حتی دیمونا را با قدرت هوایی، زمینی و دریایی خود به آتش بکشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها