محمدرضا رئوف شیبانی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

حمایت آمریکا، تنفس مصنوعی برای تدام حماقت صهیونیست‌ها

سفیر سابق ایران در سوریه گفت: جبهه جنوب لبنان در طول جنگ بخشی از برگ‌های عملیاتی را رونمایی کرده و اگر جنگ گسترش یابد تصور می‌کنم جبهه مقاومت دست بسته نمی‌ماند و شرایط غافلگیر کننده و غیرقابل تحملی را برای مقامات رژیم صهیونیستی فراهم خواهد آورد.
سفیر سابق ایران در سوریه گفت: جبهه جنوب لبنان در طول جنگ بخشی از برگ‌های عملیاتی را رونمایی کرده و اگر جنگ گسترش یابد تصور می‌کنم جبهه مقاومت دست بسته نمی‌ماند و شرایط غافلگیر کننده و غیرقابل تحملی را برای مقامات رژیم صهیونیستی فراهم خواهد آورد.
کد خبر: ۱۴۶۲۲۵۷
نویسنده مریم شریف‌ زاده - خبرنگار

به گزارش جام جم آنلاین، محمد رضا رئوف شیبانی در خصوص تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله هوایی و زمینی به جنوب لبنان گفت: به نظر می رسد در مجموع، شرایط رژیم صهیونیستی از جمیع جهات مساعد نیست که دست به این اقدام زده و درصدد کشاندن میدان نبرد به جنوب لبنان باشد، بیش از آنکه این تهدیدات امکانات عملیاتی شدن داشته باشد با برخی اهداف صورت می‌گیرد.

برهم زدن فضای روانی حاکم بر‌میدان که به نفع جبهه مقاومت است

وی یکی از اهداف رزیم صهیونیستی از این تهدیدات را به هم زدن وضعیت روانی حاکم بر میدان که به نفع جبهه مقاومت دانست و افزود: جبهه مقاومت از آغاز جنگ غزه با نوع و کیفیت عملیات در عمل نوعی بازدارندگی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، این وضعیت بازدارنده شرایط رژیم صهیونیستی را در مجموعه جبهه‌های دیگر تحت الشعاع قرار داده است و به این دلیل این رژیم تلاش می‌کند این وضعیت را به هم بزند.

این دیپلمات پیشین، هدف دیگر رژیم صهیونیستی را اعمال فشار روانی بر بدنه مردمی حامی مقاومت عنوان کرد و گفت: در واقع حامیان مقاومت در لبنان با این تهدیدات شرایط سختی ترسیم کنند و بر این اساس بتوانند با این تهدیدات و فشار روانی ناشی از نگرانی مردم حامی مقاومت؛ رزمندگان و رهبران مقاومت را وادار به توقف عملیات جاری در جنوب لبنان علیه رژیم صهیونیستی کنند.

رئوف شیبانی ادامه داد: هدف بعدی رژیم صهیونیستی فراهم ساختن شرایط مناسب سیاسی برای فرستادگان فرانسوی و آمریکایی است که به دفعات به لبنان سفر کرده و درصدد تحمیل نقطه نظرات اسرائیل بر جبهه مقاومت هستند و همزمان نیزاقداماتی برای توقف عملیات جبهه مقاومت در این منطقه علیه رژیم صهیونیستی انجام می دهند.

سفیر سابق ایران در سوریه گغت: همچنین رژیم صهیونیستی بدنبال این است که با استفاده از این تهدیدات و فضای روانی ایجاد شده بتواند افکار عمومی داخل فلسطین اشغالی به ویژه مجموعه شهرک نشین‌هایی که در طول جنگ غزه از مناطق شمالی فلسطین مجبور به فرار شده و فشارهای زیادی را متحمل شده اند قانع کند.

آمریکا همراه بلامنازع رژیم صهیونیستی

رئوف شیبانی در ادامه با اشاره به اعلام حمایت آمریکا از این تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: طبیعی است که آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی در کنار آن قرار دارد و در هر نوع تهدید و ایجاد شرایط جدید به عنوان همراه بلامنازع از رژیم صهیونیستی اعلام حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: سرپوش گذاشتن و عبور از وضعیت سیاسی دشواری که در نتیجه بروز اختلافات مقامات و رهبران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد شده است عملاً شرایط دشواری را برای نتانیاهو ایجاد کرده است که این را تیز می توان یکی از دیگر از عوامل تهدید رزیم صهیونیستی دانست.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین عنوان کرد: احتمال گسترش میدان نبرد در جنوب لبنان در شرایطی است که قدرت در منطقه جنوب لبنان به نفع جبهه مقاومت لبنان است و اقدام رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ عملاً پایان غیرقابل پیش‌بینی را برای این رژیم ترسیم خواهد کرد که به نظر می‌رسد امکان عملیاتی شدن این تهدیدات برای مقامات رژیم صهیونیستی دشوار و با ریسک بالا همراه خواهد بود.

ایجاد شرایط غافلگیر کننده و غیر قابل تحمل برای رژیم صهیونیستی

وی گفت: به ویژه اینکه جبهه جنوب لبنان در طول جنگ بخشی از برگ‌های عملیاتی را رونمایی کرده و اگر جنگ گسترش یابد تصور می‌کنم جبهه مقاومت دست بسته نمی‌ماند و شرایط غافلگیر کننده و غیرقابل تحملی را برای مقامات رژیم صهیونیستی فراهم خواهد آورد.

غیرقابل پیش بینی بودن رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات حماقت آمیز

سفیر سابق ایران در سوریه در عین حال تاکید کرد: در کنار موضوعاتی که ذکر شد، عواملی نیز امکان ورود رژیم صهیونیستی به گسترش جنگ را تداعی می‌کند که نباید از این عوامل نیز غفلت شود این عوامل تعیین کننده احتمال وقوع این خطا از رژیم صهیونیستی را بالا می‌برد.

رئوف شیبانی افزود: یکی از این عوامل؛ غیر قابل پیش بودن رژیم صهیونیستی است که اقدامات حماقت‌آمیزی را بدون توجه به ضوابط و قواعد بین‌المللی اقدامات ضد بشری همانند آنچه در غزه انجام داده و این امکان نیز وجود دارد این نوع اقدامات احمقانه مجدداً در جنوب لبنان تکرار شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان گفت: همچنین به دلیل حاکم بودن رویکردهای افراطی در سیستم حاکمیتی رژیم صهیونیستی که مجموعه حاکمیتی جاری در رژیم صهیونیستی بسیار افراط گرایانه و بدون توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی و میدانی اقداماتی را انجام می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها