حنای صهیونیست‌ها برای مقاومت ‌رنگی ندارد

حزب‌ا...، علیه دکترین جنون تل‌آویو

رژیم صهیونیستی درحالی این روزها به‌دنبال یک قمار جدید در مرزهای لبنان است که آینده این بازی می‌تواندطومار اسرائیل و نخست‌وزیر آن بنیامین نتانیاهو را به‌سرعت ببندد، چرا‌که حزب‌ا... لبنان چه به‌ لحاظ نفرات و چه به لحاظ تجهیزات و توانمندی‌های نظامی، قابل مقایسه با سایر گروه‌های مقاومت در اطراف سرزمین‌های اشغالی نیست.
کد خبر: ۱۴۶۲۱۱۲
 
حزب‌ا...، علیه دکترین جنون تل‌آویو
 
رژیم اسرائیل از زمان شکل‌گیری و پس از جنگ‌های ابتدایی که با کشورهای عربی داشت با بهره‌گیری از کمک‌های بی‌دریغ آمریکا و ایجاد رعب و وحشت در دل کشورهای عرب و بزرگنمایی قدرت نظامی خود، تلاش کرده تا کشورها را حتی از تفکر مقابله با رژیم صهیونیستی باز دارد.  همین روند باعث شکل‌‌گیری افسانه‌ای به نام شکست‌ناپذیری اسرائیل در ذهن برخی حکمرانان منطقه شد که البته در حدود۲۰ سال گذشته و با شکست‌های پی در پی اسرائیل، این افسانه رنگ باخت.اما گروه‌های مقاومت نشان‌ داده‌اند پیگیری چنین سیاستی از سوی رژیم صهیونیستی در مورد آنها جواب نمی‌دهد. حزب‌ا... لبنان حدود ۲۰سال قبل و در شرایطی که ضعف‌های اسرائیل هنوز به اندازه مقطع فعلی، آشکار نشده بود در یک نبرد ۳۳روزه، اسرائیل را شکست داد و در نهایت بازیگرانی چون آمریکا و سازمان ملل به داد تل‌آویو رسیدند و این رژیم را از باتلاقی که گرفتار شده بود رها کردند.پیروزی حزب‌ا...بر رژیم صهیونیستی درسال۲۰۰۶ نشان داد که از همان موقع، گروه‌های مقاومت هیچ هراسی از اسرائیل نداشتند، چه برسد به اکنون که اسرائیل در عملیات طوفان‌الاقصی، آن ضربات کاری را دریافت کرد و پس از گذشت حدود ۲۶۰ روز نتوانسته در مقابل جنبش حماس به کوچک‌ترین توفیق دست یابد و تنها آورده جنایتکاران صهیونیست از این جنگ کشتار بیش از ۳۷‌هزار فلسطینی است که ۷۰‌درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.در میانه این جنگ، عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی که با حدود ۳۰۰‌موشک، پایگاه‌های نظامی اسرائیل را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد بیش از قبل،‌ آسیب‌پذیری اسرائیل را برای جهانیان آشکار ساخت و تنها با استفاده از کمک‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی کشورهای منطقه بود که صهیونیست‌ها توانستند از حجم خسارت‌های این حمله بکاهند. با وجود برخورداری رژیم صهیونیستی از سامانه‌های پدافندی گنبد‌آهنین، فلاخن داوود و کمان ۳، عملیات وعده صادق نشان داد تا چه اندازه رژیم صهیونیستی وابسته به چتر پدافندی آمریکا و کشورهای عربی است و قطع کمک‌های غرب به تل‌آویو را می‌توان به مثابه پایان سریع رژیم صهیونیستی دانست. 
   
حزب‌ا... آماده در هم کوبیدن جنایتکاران
اسرائیل برای جبران ضعف‌های خود به‌دنبال این است که آمریکا را به صورت مستقیم به معرکه جنگ وارد کند اما در مقاطع مختلف با بی‌تمایلی واشنگتن به دخالت مستقیم در جنگ مواجه شده‌است؛ چراکه آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد و جو بایدن می‌داند مشارکت در چنین جنگی همچون یک قمار بزرگ است و افزایش قیمت جهانی انرژی و تورم ناشی از آن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، جایگاه متزلزل او را بیش از قبل در معرض خطر قرار‌می‌دهد. از سوی دیگر واشنگتن، تمرکز خود را بر جنگ‌های اوکراین و تنش‌ها با چین قرار داده و تمام این مسائل، طرح‌های نتانیاهو را با بن‌بست مواجه کرده است. حزب‌ا... لبنان نیز در ماه‌های گذشته با رصد تحولات به تمام این موارد آگاه است و همزمان با گسترش توانمندی‌های نظامی خود و رصد تحرکات اسرائیل، برای هرگونه تقابل با رژیم صهیونیستی آماده است.  در گذشته آمریکا و متحدان رژیم صهیونیستی تلاش داشتند با دوپینگ و روانه کردن سیل کمک‌های نظامی به تل‌آویو این رژیم را سر پا نگه دارند و با تبلیغات گسترده روی قدرت نظامی رژیم صهیونیستی در دل کشورها رعب و وحشت ایجاد کنند اما محور مقاومت در ماه‌های گذشته، پوشالی بودن ارتش اسرائیل را اثبات کرد و نشان داد که تنها راه درمان غده سرطانی اسرائیل از راه مقاومت و مقابله نظامی است. اقدامات دیوانه‌وار اخیر رژیم صهیونیستی نیز در چارچوب همان سیاست «سگ هار» است که توسط موشه دایان طرح شده بود اما این سیاست به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای اسرائیل در سراشیبی سقوط نیست و فقط همچون دست و پازدن فردی است که در باتلاق گیر کرده و بیشتر فرو خواهد رفت. 

سیاست موشه دایان
اسرائیل در کنار بزرگنمایی قدرت نظامی خود، سیاست دیگری را نیز برای ایجاد رعب و وحشت به‌کار برده و در چارچوب همین سیاست است که متحدان این رژیم، دست آن را در هرگونه جنایتی باز گذاشته‌اند. این سیاست که به‌وسیله موشه دایان، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی مطرح شد به‌عنوان سیاست «سگ هار» نامیده می‌شود. موشه دایان زمانی گفته بود این رژیم باید به‌عنوان سگ هار دیده شود و این سگ هار باید آن‌قدر خطرناک به نظر برسد که هیچ‌کس جرات مزاحمت برای اسرائیل را نداشته باشد. این سیاست به‌سرعت از سوی سایر صهیونیست‌ها پذیرفته شد، زیرا مدعی بودند تظاهر به غیرمنطقی بودن و دیوانگی به صهیونیست‌ها مزایای نظامی و روانی می‌دهد و ترس را در دل دشمنان ایجاد می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها