مرور گزیده سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌های تلویزیونی

رقبای انتخاباتی چه گفتند؟

کمتر از ۱۰ روز مانده به انتخابات، رقابت تبلیغاتی شش نامزد ریاست جمهوری به قدری تنگاتنگ شده که هنوز برای بخشی از مردم انتخاب فرد اصلح راحت نیست. برنامه‌های تبلیغاتی متنوع نامزدها که در شبکه‌های مجازی و رسمی منتشر می‌شود، کار انتخاب را در این رقابت سخت‌تر کرده است. در ادامه گزیده‌ای از سخنان این چند روز شش نامزد را مرور می‌کنیم:
کد خبر: ۱۴۶۱۴۸۹
 
پزشکیان: نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم
مسعود پزشکیان باحضور در میزگرد سیاسی شبکه سه سیما، با بیان این‌که در سیاست خارجی شعارهای دهن‌پرکن که جیب مردم را خالی کند، نخواهم داد، اظهار کرد: نمی‌خواهم در دنیا منزوی باشیم و جوانان ما حسرت زندگی جوانان سایر کشورها را بخورند و در فکر مهاجرت باشند و پدر و مادرشان باقی عمر خود را در دل‌تنگی و حسرت دیدار فرزندان و نوه‌ها سپری کنند. محور سیاست خارجی دولت من عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود نه ستیزه‌جویی، شعار‌زدگی و ضرر به منافع ملی. تحریم به نفع کاسبان تحریم است و اگر می‌خواهیم در تحریم بمانیم، یعنی می‌خواهیم مردم را بدبخت کنیم. 
   
پورمحمدی: زنان تابلو انقلاب ما هستند
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز با حضور در میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما با بیان این‌که معتقدم در بسیاری از موارد حضور زنان به نظم و سلامت محیط خیلی کمک کرده، گفت: زنان تابلو انقلاب ما هستند. زنان اگر در موقعیت‌های مدیریتی قرار گیرند، توفیقات زیادی صورت می‌گیرد اما ما در این زمینه آموزش نداده‌ایم. از این رو نمی‌توانم بگویم که سریع وزیر زن منصوب می‌کنم یا خیر. وی همچنین درباره فعالیت گشت ارشاد در دولت خود توضیح داد: رشد، کنترل و مدیریت فرهنگ کف خیابان نیست. کف خیابان جای احترام و انضباط است و جای بگیر و ببند و بزن و بکوب نیست.
   
جلیلی: دولت سایه دکان نیست
سعید جلیلی نیز در نشست خود با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس، اظهار کرد: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است و هرکسی در حد وسع خود باید مسائل کشور را دنبال، خطاها را تصحیح  و نقاط قوت را تقویت کند. هر دانشگاهی می‌تواند یک دولت سایه باشد. الان این ظرفیت‌ها را در کشور داریم که در بزنگاه‌های پیشرفت، غایب نباشیم. اگر غفلت کنیم نه چهار سال بلکه ۴۰ سال عقب می‌افتیم.
   
زاکانی: مکلف هستیم راه شهدای اردیبهشت را ادامه دهیم
علیرضا زاکانی نیز در جمع مردم تبریز اظهار کرد: امروز ما مکلفیم تا راه شهید رئیسی و شهدای عزیز اردیبهشت را ادامه دهیم و برای ادامه راه شهید رئیسی با همه وجود در میدان باشیم تا با اژدهای هفت‌سر فساد، مقابله کنیم. وی افزود: کسانی آمدند، مسئولیت گرفتند و به تعبیر رهبر عزیزتر از جان‌مان، برای ما عبرت شدند. لذا امروز ما آمده‌ایم که نگذاریم به دهه عبرت برگردیم، ما آمده‌ایم که راه شهید بزرگوار، شهید رئیسی را ادامه دهیم. یادگار این شهید سعید این است که خود را فدایی اسلام و سرباز نظام اسلامی می‌دانست. 
   
قاضی‌زاده هاشمی: مردم از وعده خسته شده‌اند
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نیز با بیان این‌که هر وعده‌ای که می‌دهیم، باید بگوییم که چگونه آن را انجام می‌دهیم در غیر این‌صورت مردم ناامید می‌شوند و با صندوق‌ قهر می‌کنند، گفت: مردم از وعده‌ها خسته شده‌اند، آنها وقتی اعتماد خود را از دست می‌دهند که سیاستمداران بااعتماد‌به‌نفسی نداشته باشند و دستاوردها گفته نشود. نام دولتم را خانواده گذاشتم؛ چراکه اولین آثار کارهای ما به آنان وارد می‌شود. 
   
​​​​​​​قالیباف: از مهم‌ترین وظایف رئیس‌جمهور تحول است
محمدباقر قالیباف نیز با بیان این‌که رئیس‌جمهور مسئولیت‌های سنگین دارد که باید این بار سنگین را با کمک دیگران به دوش بکشد لذا انتخاب مردم بسیار مهم است، اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایف رئیس‌جمهور در شرایط سخت امروز، تحول و توجه در حوزه اقتصاد به‌ویژه برای خانواده‌های محروم و کارمندان، کارگران، پرستاران و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و آنها که حقوق ثابت‌شان با تورم فاصله دارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها