تحقق مطالبه مردمی؛ تسهیل دسترسی مناطق کوهستانی مینودشت به خدمات قضایی

حوزه قضایی بخش کوهسارات مینودشت امروز افتتاح شد

 با افتتاح دادگاه بخش در دوزین مینودشت خدمات قضایی به بخش سخت گذر «کوهسارات» رسید.
 با افتتاح دادگاه بخش در دوزین مینودشت خدمات قضایی به بخش سخت گذر «کوهسارات» رسید.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۸۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری در مراسم افتتاح این دادگاه در دوزین گفت:  راه اندازی  این دادگاه ، نیاز اهالی منطقه کوهسارات بود و سختی رفت و آمد به شهر مینودشت به ویژه در فصل زمستان، ضرورت تأسیس دادگاه عمومی در این بخش را مضاعف کرده  بود  که با پیگیری های به عمل آمده و موافقت قوه قضاییه خوشبختانه امروز شاهد تحقق این مطالبه عمومی هستیم.
 حیدر آسیابی با تاکید بر تلاش دادگستری استان برای دسترسی راحت تر مردم به خدمات قضایی افزود: علاوه بر این دادگاه ، یک شعبه شورای حل اختلاف برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مردم و همچنین یک باجه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این‌ منطقه مستقر است .
آسیابی افزود: با آغاز به کار این دادگاه ، از این پس مطالبات مربوط به حقوق عامه نیز در این منطقه به صورت ویژه پیگیری می شود و در نخستین گام ، پرونده حقوق عامه برای جاده دسترسی  به دوزین در دادسرای مرکز استان تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: رئیس دادگاه بخش کوهسارات نیز مکلف است با همکاری دادستان مرکز استان ایمن سازی این جاده را از دستگاه های متولی پیگیری کند تا پیش از رسیدن فصل سرما بخشی از اقدامات ایمنی مانند خط کشی ، نصب علائم هشدار و گاردریل و روکش آسفالت منطقه انجام شود.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دومین موضوع از باب حقوق عامه که در این منطقه مهم است و در اولویت پیگری خواهد بود ، جلوگیری از تخریب و دست اندازی به ارضی ملی مانند جنگل و مراتع در این منطقه است .
بخش کوهسارات مینودشت با مرکزیت دوزین با 17  روستا و  21 هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر مینودشت قرار دارد و به دلیل مسیر کوهستانی و سخت گُذر آن ، تردد اهالی به ویژه در فصول سرد سال با سختی انجام می شود.
با افتتاح این حوزه قضایی تعداد حوزه های قضایی استان گلستان به نوزده حوزه رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها