روایت «جام‌جم» از ۳۵سال رهبری انقلاب اسلامی با زعامت آیت‌ا...خامنه‌ای

مقتدای انقلاب

انقلاب اسلامی ایران در عمر کوتاه اما پربرکت خویش جلوه‌های زیادی از شادی‌ها و غم‌های جمعی را تجربه کرده است که هر کدام از آنها نقطه‌عطفی در تاریخ انقلاب هستند اما سوگواری برای امام خمینی‌(ره)وغم جانگداز رحلت بنیان‌گذارانقلاب اسلامی ازجنس دیگری بودکه بعد ازگذشت چنددهه همچنان تازه وحتی برای نسل‌های‌بعدی ملموس‌است؛
کد خبر: ۱۴۵۹۳۲۵
 
بنا براقوال نقل شده ازبزرگ‌ترها، همه ملت دعاگویان، گوش به زنگ اخبار تیم پزشکی بیمارستان قلب تهران بودند تا نویدی از بهبود وضعیت عمومی روح خدا را دریافت کنند اما این حسرت به دل دلدادگان خمینی کبیر ماند و قلب ایشان که به قلب میلیون‌ها انسان عاشق و آزاده در کشور و سایر ملل جهان گره خورده بود از تپش ایستاد و روح بلند امام در میان اندوه فراوان به ملکوت اعلی پیوست. انتشار خبر رحلت از رسانه‌ملی، مثل آوار روی سر مردم ریخت و سراسر کشور داغدار مردی شدند که بدون شک بت‌شکن دوران معاصر بود زیرا اسلام ناب محمدی را احیا کرده و به مردم ستمدیده ایران عزت مضاعف بخشیده بود؛ چرا که آنها با درایت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی اعم از ترور، تجزیه کشور و ...به سلامت عبور کرده و در جنگ تحمیلی که صف آرایی همه مستکبران علیه ایران اسلامی بود، فائق آمده و در مسأله تسخیر لانه جاسوسی، بینی آمریکای جنایتکار را به خاک مالیده بودند. درک و هضم غم آن روز مردم ایران برای نسل جوانی که آن ایام را ندیده اندکی سخت است و فقط با مشاهده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با تشییع و تدفین پیکر مطهر امام خمینی(ره) می‌توان اندکی از آن عظمت را بازنمایی کرد. 
   
اقدام انقلابی مجلس خبرگان در معرفی  آیت‌ا... خامنه‌ای به عنوان رهبر 
 ماجرای عزل آیت‌ا...‌منتظری ازقائم مقامی و انتخاب آیت‌ا...‌خامنه‌ای به‌عنوان رهبر نظام اسلامی ازجمله مسائل مهم وحساس تاریخ انقلاب اسلامی است که بیانگر اشراف امام خمینی (ره) ازشرایط جامعه بود چراکه اگراین اتفاق نمی‌افتاد، انقلاب اسلامی که بزرگ‌ترین میراث امام راحل است به دست نااهلان می‌افتاد و ثمره قرن‌ها تلاش، مجاهدت، شهادت و اسارت به تاراج می‌رفت. با ارتحال حضرت امام، مجلس خبرگان رهبری درهمان روز برای پیشگیری از مسائل و مشکلات احتمالی، با تشکیل جلسه‌ای همه اعضای این مجلس را فراخواند تا ازمیان گزینه‌های پیشنهادی جایگزینی رابرای امام راحل انتخاب کنند تا این‌که پس از بررسی‌های متعدد و اتخاذ راهکارهایی نظیر شورایی شدن یا فردی بودن رهبری، بااکثریت آرا آیت‌ا...خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب  برگزیده شدهر چند معظم له تمایلی به پذیرفتن این سمت نداشتند اما به دلیل توصیه امام راحل و تاکید اعضا از این رای تمکین کردند تا حرکت انقلاب در مسیر اقتدار و صلابت متوقف نشود. 
   
نقش استراتژیک مقام معظم رهبری در تداوم انقلاب اسلامی 
مقام معظم رهبری زمانی امور نظام اسلامی ایران را به دست گرفتند که انقلاب اسلامی بیش از۱۰سال از عمر خود را سپری کرده بود، بنابراین حفظ موجودیت انقلاب اسلامی و استوار نگاه داشتن این نظام یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی بود که به ایشان سپرده شد و به گواه تاریخ و فعالان عرصه سیاست به بهترین نحو به ثمر رسید و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌الملل مؤید این واقعیت است. تداوم، استقرار و صدور انقلاب یکی از مهم‌ترین اقدامات رهبر معظم انقلاب به‌عنوان دومین رهبر انقلاب است که وجاهت قابل‌ملاحظه‌ای به انقلاب اسلامی داد و این نظام را به‌عنوان یک الگو به جهانیان معرفی کرد تا حدی که گفتمان مقاومت در مقابل مستکبران عالم ازجمله رژیم‌صهیونیستی و آمریکا با ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد و تا اقصی‌نقاط جهان تداوم یافت، به‌نحوی‌که درحال‌حاضر شاهد سازماندهی حامیان این گفتمان در قلب آمریکا و کشورهای غربی که از مهم‌ترین حامیان رژیم جعلی اسرائیل به‌شمار می‌آیند هستیم و این موضوع از معجزه‌های انقلاب اسلامی است که مدافع صلح در دنیاست.  برخورداری از ثبات و اقتدار منطقه‌ای با تدابیر رهبری، عدم سازش با نظام سلطه، تلاش برای حفظ اصل استکبارستیزی انقلاب، کمک به جنبش‌های آزادیبخش و مقاومت اسلامی، حفظ وحدت ملت و اعلام مخالفت با اقدامات تفرقه‌آمیز و تبعیض‌ها، توجه به توسعه پایدار در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و توجه به ظرفیت‌های بومی و توانمندسازی آنها در راستای کاهش وابستگی به کشورهای خارجی، تقویت نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور برای اقتدارآفرینی، مقابله با تهدیدها و حفظ امنیت مرزها و پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی با توجه به تولید داخلی به‌منظور برون‌رفت از شرایط تحریمی بخشی از مهم‌ترین رویکردهای راهبردی رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌هاست که ثبات و موازنه قدرت در غرب‌آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورده است. صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از بخش‌هایی است که تداوم و توسعه آن مرهون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است، زیرا از بدو آغاز تا به امروز با چالش‌ها و موانع بسیاری نظیر دسیسه‌های سیاسی و اقتصادی تا اقدامات خرابکارانه و تروریستی مواجه شده است تا زمینه توقف آن فراهم شود اما ایران اسلامی با تدابیر رهبری، اتکا به توان داخلی و تکیه بر استعداد و تخصص جوانان به خودکفایی رسیده و نام خود را میان کشورهای صاحب این فناوری ثبت کرد. بنا بر فرمایش رهبری، «صنعت هسته‌ای از لحاظ وزن سیاسی و جایگاه جهانی ایران، موجب آبروی ملی است؛ ضمن این‌که در نقطه مقابل تلاش‌های دشمنان برای بی‌آینده نشان‌دادن کشور و مأیوس کردن جوانان، روحیه امید و اعتماد‌به‌نفس ملی را در جامعه زنده می‌کند و به مردم و به‌خصوص جوانان نشان می‌دهد که می‌توان در میدان‌های بزرگ وارد شد و آنها را به تسخیر درآورد». مسیری روشن که مایه‌ قوت، قدرت، توسعه ایران اسلامی و عامل خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است.

دفع تهدیدها و حل بحران‌ها در۳۵ سال گذشته
مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی حکایت از این دارد که نظام سیاسی و انقلابی ایران دشمنان داخلی و خارجی متعددی داشت، از منافقین گرفته تا تحرکات ضدایرانی دولت‌های استعماری اما این توطئه‌ها که با سهمگین‌ترین تبلیغات سیاسی و رسانه‌ای همراه بود با تدابیر رهبر انقلاب خنثی و تبدیل به برگ زرینی در کارنامه نظام می‌شد. نقش رهبری در ناکام‌گذاشتن دشمنان و مأیوس‌کردن آنها در آن روزهای آشوب و دلهره، بسیار تعیین‌کننده بود و رد پای این مدیریت حکیمانه در همه بخش‌های نظام اسلامی قابل‌رویت است. زمانی که این انتصاب انجام شد نگرانی‌های متعددی ازجمله ناتمام بودن اصلاح و بازنگری قانون‌اساسی، حمله مکرر به کشور از سوی رژیم بعث با همکاری منافقین، واکنش تدافعی و سرسختانه دولت‌های غربی علیه حکم امام‌خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی و ... وجود داشت تا حدی که رسانه‌های خارجی مدام بر این مطلب تاکید داشتند که «خلأیی را  که درگذشت آیت‌ا... خمینی در سطح رهبران ایران به‌وجود آورد، مشکل می‌توان جبران کرد و جدال قدرت در ایران احتمال دارد به گسترش عملیات تروریستی بینجامد». پیش‌بینی‌ای که غلط از آب درآمد و بررسی دوران رهبری ۳۵ساله آیت‌ا...خامنه‌ای در دفع تهدیدها و حل بحران‌های مختلف داخلی و خارجی دلیلی بر این مدعاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها