کشتار آوارگان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد

تراژدی رفح؛ سکوتی بدتر از جنایت

بی‌عملی جامعه جهانی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، راه را برای ادامه کشتار فلسطینی‌ها از سوی جنایتکاران اسرائیلی باز کرده و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در مقابل چشم جهانیان ادامه دارد.  نیمه‌شب یکشنبه بود که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی فجیع با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست‌کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ۲۴۹ نفر دیگر را زخمی کرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۹۲
 
نتیجه سکوت جامعه جهانی در مقابل این جنایت این بود که ارتش اسرائیل یک‌باردیگر چادر آوارگان فلسطینی را درمنطقه المواصی که اسرائیل پیشتر مدعی شده بود امن است، هدف قرارداد.همزمان با این گزارش، پایگاه خبری سوا به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در پی این حمله، دست‌کم ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند وده‌ها نفر دیگرمجروح شده‌اند. منابع فلسطینی می‌گویند اغلب شهدای این حمله زن و کودک هستند.منابع فلسطینی، بامداد دیروزنیز خبردادند که ارتش اسرائیل چادر گروهی از آوارگان را مورد حمله قرارداده است.اگرچه جنایات اخیر ارتش اسرائیل دررفح بر شدت انتقادها از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل افزوده است و درواکنش به این حملات، الجزایر خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد اما عملا هیچ‌یک از این موضع‌گیری‌ها و نشست‌ها مانعی در مقابل جنایات اسرائیل نیست و این رژیم با شدت به حملات خود ادامه می‌دهد. 
     
تانک‌های اسرائیلی در مرکز رفح
با وجود حکم دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر پایان حملات نظامی رژیم صهیونیستی به رفح، دیروز خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که تانک‌های اسرائیلی در نزدیک مسجد العوده در مرکز شهر رفح هستند. اسرائیل تاکنون به صورت رسمی ورود نیروهای نظامی خود را به مرکز شهر رفح تأیید نکرده و انتشار اطلاعات بیشتر در این مورد را به آینده موکول کرده است. خبرگزاری رویترز همچنین در گزارش خود خبر داد که تانک‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی دوشنبه‌شب و روز سه‌شنبه به اهدافی در شهر رفح حمله کرده‌اند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و این وضعیت ترسناک باید پایان یابد. مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز با اشاره به هشدارهای این نهاد بین‌المللی در مورد احتمال مرگ غیرنظامیان در صورت حمله اسرائیل به رفح، گفت که عواقب چنین حمله‌ای را در حمله یکشنبه شب می‌توان دید. او در بیانیه‌ای که به همین دلیل منتشر کرد، نوشت: اشتباه نامیدن حمله به اردوگاه رفح، پیامی است که برای قربانیان آن معنایی ندارد. اسرائیل با وجود هشدارهای بین‌المللی نسبت به بروز یک بحران انسانی با ورود نیروهای نظامی به رفح، عملیات خود را در این منطقه مرزی از حدود سه هفته پیش آغاز کرد. رفح منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی پیشتر درباره تبعات حمله به این منطقه به اسرائیل هشدار داده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها