استاندار همدان گفت: موضوعات فرهنگی به مرور به نتیجه می‌رسد و آنچه باعث مشکلات امروز شده، روند اقدامات فرهنگی ۵۰ سال گذشته است.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۱۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار داشت: آموزش و فرهنگ‌سازی باید از دوران ابتدایی آغاز شود.

استاندار همدان افزود: موضوعات فرهنگی به مرور به نتیجه می‌رسد و آنچه باعث مشکلات امروز شده، روند اقدامات فرهنگی ۵۰ سال گذشته است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم توجه خاصی به موضوع افزایش جمعیت شده و باید روند اقدامات ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: موضوع اقتصادی و معیشت به تنهایی دلیل بر کاهش جمعیت نیست و تأثیر باورها و ذهنیت جامعه در این راستا یک اصل مهم است.

استاندار همدان گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شتاب بسیاری در تأثیرگذاری روی اذهان عمومی و در نتیجه کاهش جمعیت داشته است.

وی عنوان کرد: آموزش سواد رسانه و فرهنگ استفاده از فضای مجازی را باید برای آحاد جامعه در اولویت قرار دهیم.

قاسمی فرزاد گفت: کیفیت تربیت فرزندان بسیار مهم است و باید در کنار تعدد فرزندان به این امر توجه ویژه شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه آینده‌ی روشن با همت جوانان رقم می‌خورد، اظهار داشت: مسیر فرهنگ غرب به رفع نیازها در خارج از خانواده و در نهایت تنهایی فرد در سالمندی منتهی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل خانواده ایجاد انگیزه و امیدآفرینی دارد و فرهنگ‌سازان جامعه باید خطرات سیاه چاله‌ی سالمندی جمعیت را تبیین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها