استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به این که هم اکنون بیشتر، مباحث اقتصادی و معیشتی در جامعه ما جریان دارد و تلاش ما برای رفع آنهاست و لازم است به آن بیشتر توجه شود ولی این به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست و غفلت از آن نیز جایز نخواهد بود.
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به این که هم اکنون بیشتر، مباحث اقتصادی و معیشتی در جامعه ما جریان دارد و تلاش ما برای رفع آنهاست و لازم است به آن بیشتر توجه شود ولی این به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست و غفلت از آن نیز جایز نخواهد بود.
کد خبر: ۱۳۹۲۶۵۸

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- یعقوبعلی نظری در نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی افزود: فرهنگ، اساس و پایه هر اتفاقی در کشور ماست و کسی نمی‌تواند موضوع فرهنگ را نادیده بگیرد زیرا فرهنگ، دارای اصالت است و تغییر نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی براساس فرهنگ دینی و اسلامی پیگیری شود هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و نگاه ما نیز توجه به این موضوع است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مساجد باید با برنامه ریزی بتوانند دیگران را به سوی خود جذب کنند و برای این کار باید در کنار تجربه از ارتباط چهره به چهره نیز بهره برد و تاثیرگذار بود.

نظری افزود: همه گروههای فرهنگی برای فعالیت در مساجد باید با مدیریت امام جماعت به فعالیت خود بپردازند و این موضوع موجب تقویت آن مسجد نیز خواهد شد تا از تمام ظرفیت های فرهنگی برای حل مسایل به خوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر برای انجام کارها به مفاهمه برسیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را متوجه به ظرفیت های درونی و ملی کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: معتقد هستیم برای انجام کارها باید جوشش از درون حرکت‌های انقلابی آغاز شود و بر همین اساس باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا واقعاً توانستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل مسایل استفاده کنیم و در عین حال چه مساله را قرار است در اولویت حل کردن قرار دهیم.

نظری افزود: باید حرکت آغاز شود و به موازات آن تامین مالی نیز دنبال شود در حالی که برخی از مدیران روشهای پرخرج را پیش می گیرند و اگر شرایط مالی فراهم نشد تقصیر را گردن عدم تحقق منابع می‌اندازند.

وی ادامه داد: یکی از آفت های مهم در همه عرصه های مدیریتی، نگاه پول محوری است و این که هر اقدامی با این موضوع سنجیده شود و حال آن که دریافت هزینه و پول، ابزار و الزامی است که گاهی نگاه به آن، باعث متوقف شدن کار می شود و تفاوت مدیریت جهادی و اداری نیز در همین نگاه است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیر اداری منتظر هزینه و بودجه است تا پس از مشخص شدن آن برنامه ریزی کند و حال آن که مدیر جهادی، اول مساله و گره را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن با استفاده از الزامات که یکی از قسمت های آن هزینه و پول است اقدام می‌ کند.

هزار و ۸۰۰ کانون مساجد در خراسان رضوی فعال است که بیش از هزار کانون آن در مناطق روستایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها