یکی از دغدغه های افرادی که اهل موسیقی و ساز هستند، این است که ساز خود را در هواپیما به همراه داشته باشند. شرایط حمل ساز در هواپیما بسته به نوع ساز متفاوت است.
کد خبر: ۱۴۴۹۵۶۸

نه می توان گفت که همه سازها می توانند همراه مسافرین باشند، نه می توان گفت که امکان حمل ساز در هواپیما وجود ندارد. شرایطی برای حمل ساز در هواپیما وجود دارند که اگر با آن ها آشنایی داشته باشید، می توانید با توجه به شرایط ساز خود، بهترین راه را برای حمل آن انتخاب کنید.

شرایط حمل ساز در هواپیما به چه صورت است؟

شرایط حمل ساز در هواپیما به چه صورت است؟

حمل ساز در هواپیما به همراه مسافر امکان پذیر است؟

به طور کلی حمل ساز در هواپیما به همراه مسافر محدودیتی ایجاد نمی کند. در واقع ساز یک وسیله ممنوعه خاص برای انتقال با هواپیما نیست. اما به هر حال هر یک از شرکت های هوایی، شرایط خاصی را برای حمل ساز در هواپیما در نظر می گیرند که توجه به آن ها بسیار مهم است. اول اینکه باید بدانید محدودیت حمل ساز برای سفرهای هوایی مربوط به زمانی است که حجم و وزن ساز بالا باشد. در چنین شرایطی، امکان وارد کردن ساز به داخل کابین هواپیما وجود ندارد.

برای سازهای کوچک که محدودیت وزن و اندازه ندارند، می توان آن ها را به کابین هواپیما برد. البته قوانین هر یک از شرکت های هوایی برای حمل ساز متفاوت است. این یعنی اینکه بهتر است قبل از اینکه برای سفر هوایی خودتان برنامه ریزی کنید، در مورد شرایط حمل ساز در هواپیما نیز اطلاعات دقیق کسب نمایید.

شرایط حمل ساز در هواپیما به چه صورت است؟

حمل ساز در هواپیما به همراه مسافر

روش های حمل ساز در هواپیما

حمل ساز در هواپیما با روش های مختلفی امکان پذیر است. مسافرین می توانند با توجه به شرایط ساز، حمل آن را در کابین هواپیما، به صورت فریت و یا در قسمت تحویل بار انجام دهند. در ادامه به شرایط حمل ساز در هواپیما با توجه به جزئیات ساز آشنا می شوید.

شرایط حمل ساز در هواپیما به چه صورت است؟

روش های حمل ساز در هواپیما

·        حمل ساز به همراه مسافر در هواپیما

بهترین و ساده ترین روش برای حمل ساز در هواپیما، به همراه داشتن ساز توسط مسافر است. اگر به هر دلیلی مسافران نیاز به حمل سازهای کوچک مانند سازهای بادی و سازهایی که دارای ابعاد کوچک تر از 120 سانتی متر می باشند، داشته باشند؛ می توان این سازها را به همراه مسافرین به داخل کابین هواپیما وارد کرد. در این صورت ایمنی و سلامت سازها به دلیل مراقبت صاحب ساز حفظ خواهد شد. دقت کنید که ممکن است شرایط هر یک از ایرلاین ها برای حمل ساز متفاوت باشد. بنابراین اگر اولویت شما حمل ساز در کابین هواپیما است، می توانید با ایرلاین هوایی یا فرودگاه صحبت کنید تا اطلاعات دقیق تر در این مورد به شما ارائه شود.

·        تحویل ساز به بخش بار در هواپیما

در صورتی که اندازه ساز بیشتر از 120 سانتی متر (در هر یک از بعدهای عرض، طول و ارتفاع) باشد، امکان همراه داشتن ساز در هواپیما وجود ندارد. در چنین شرایطی افراد باید برای تحویل سازه بخش بار در هواپیما برنامه ریزی کنند. دقت کنید که برای تحویل ساز در هنگام دریافت کارت پرواز، حتما باید به میزان بار مجاز خودتان توجه داشته باشید. اکثر پروازها میزان بار 30 کیلوگرم را مجاز می دانند. بنابراین اگر وزن ساز شما به همراه سایر وسایل بیشتر از 30 کیلوگرم بود، باید اضافه بار پرداخت کنید.

علاوه بر این موضوع، تحویل ساز به بخش بار در هواپیما باید با ایمنی حداکثری انجام شود. چرا که ایرلاین هوایی هیچ مسئولیتی در قبال سالم ماندن ساز برای ارسال با این روش ندارد. نکته مهم دیگر اینکه اگر ساز از نوع برقی است و باتری در آن نصب شده است، حتما باید باتری آن را خارج کنید. در غیر این صورت احتمال بروز آسیب و مشکل در پرواز هوایی وجود دارد.

·        تحویل ساز قبل از سفر برای ارسال به مقصد مورد نظر

یکی از روش های حمل ساز برای سفرهای هوایی، ارسال ساز قبل از سفر است. گاهی اوقات سایز ساز آنقدر بزرگ است که نه امکان وارد کردن آن به داخل هواپیما به همراه مسافر وجود دارد، نه امکان تحویل آن به بخش بار در هنگام دریافت بلیط پرواز است. در برخی از مواقع نیز حساسیت ساز مورد نظر برای ارسال هوایی بسیار زیاد است. در چنین شرایطی بسیار مهم است که قبل از سفر برای ارسال ساز به مقصد مورد نظر برنامه ریزی کنید. این روش با نام «فریت کردن بار» شناخته می شود.

برای فریت کردن ساز مورد نظر خود، باید 4 الی 7 روز قبل از سفر هوایی خودتان برنامه ریزی کنید. برای اینکه ساز مورد نظر شما در بسته بندی مناسب که معمولا بسته بندی چوبی است، قرار می گیرد. این بسته بندی اجازه آسیب دیدن ساز را نمی دهد. پوشش دادن ساز با متریال های ضد ضربه، باعث می شود تا ساز مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف داشته باشد و در هنگام پرواز آسیب نبیند. در نهایت پس از فریت ساز، می توانید آن را پس از ورود به شهر مقصد با هواپیما، دریافت نمایید.

 

شرایط حمل ساز در هواپیما چیست

نکات مهم برای حمل ساز در هواپیما

تا به اینجای مقاله در مورد شرایط حمل ساز در هواپیما صحبت کردیم. با توجه به روش های توضیح داده شده، بالاخره این امکان برای شما وجود دارد که حمل ساز را در سفرهایی هوایی انجام دهید. اما در نظر گرفتن نکات زیر نیز بسیار حائز اهمیت می باشند.

  • برخی از سازها دارای جزئیات نوک تیز هستند که می توانند برای ورود به هواپیما ممنوعه باشند.
  • حتما در هنگام حمل ساز در هواپیما به ایمنی بسته بندی سازها توجه داشته باشید و با توجه به این نکته، حمل ساز را انجام دهید.
  • نکته مهم دیگر اینکه برای حمل ساز به داخل کابین هواپیما نباید آن را به گونه ای بسته بندی کنید که امکان باز کردن آن وجود نداشته باشد. چون ممکن است در هنگام ورود از گیت نیاز به باز کردن آن داشته باشید.
  • برای اینکه از ساز موسیقی شما محافظت شود، تارهای آن را باز کنید و سپس ساز خود را چمدان قرار دهید. فضای خالی اطراف ساز را می توانید با لباس های مختلف بپوشانید.

خرید بلیط هواپیما جهت برنامه ریزی برای حمل ساز

اگر قصد برگزاری کنسرت یا حمل ساز در هواپیما با هر دلیل دیگری را دارید، باید در زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیمای خود برنامه ریزی کنید. خوشبختانه با وجود فراهم شدن امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما، افراد می توانند برای حمل ساز خود با هواپیما برنامه ریزی کنند. سایت بوکینگ، امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما را با قیمت مناسب برای شما فراهم کرده است. می توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما، برای حمل ساز در زمان مناسب در حین یا قبل از پرواز برنامه ریزی کنید. سایت بوکینگ امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما برای مقصدهای داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها