دیدار روسای جمهور چین و کره جنوبی

هو جینتائو رییس جمهور چین روز جمعه با رو مو هیون رییس جمهور کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۴۴۷۷۴

به گزارش خبرگزاری شینهوا ، رییس جمهور چین در دیدار با رو مو هیون همتای کره ای خود اعلام کرد همه طرفهای درگیر باید به همکاری برای دستیابی به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره ادامه دهند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد برای رسیدن به توافق نهایی در این خصوص کار سختی پیش روی ماست.
رییس جمهور چین با اشاره به تلاشهای هماهنگ همه طرفهای مربوطه و همچنین توافق بدست امده از طریق گفتگو گفت مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره پیشرفت داشته است و این پیشرفت بنیان محکمی برای ادامه کار در این خصوص در مرحله بعد است.
وی در ادامه تاکید کرد چین اماده همکاری با همه طرفها از جمله کره جنوبی به منظور اجرای توافقهای بدست امده در طول مذاکرات شش جانبه هسته ای و همچنین پیش بردن این گفتگوها است.
وی گفت چین برای تحقق هرچه سریعتر هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره به منظور برقراری صلح و ثبات در این شبه جزیره و همچنین شمال شرقی اسیا تلاش خواهد کرد.
رییس جمهور کره جنوبی نیز اعلام کرد حقایق ثابت کرده است که گفتگو بهترین راه برای حل و فصل مسئله هسته ای شبه جزیره کره است.
وی با اشاره به نقش چین در این خصوص گفت همکاری و هماهنگی مناسب بین این کشور و کره جنوبی که میزبان گفتگوهای شش جانبه نیز هستند در خصوص امور مرتبط با شبه جزیره کره بسیار مهم است.
وی در ادامه درباره حفظ ارتباط نزدیک مسئولان دو کشور ابراز امیدواری کرد. دو طرف همچنین در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه نیز به بحث و گفتگو پرداختند.
امسال پانزدهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و کره جنوبی است. روسای جمهور چین و کره جنوبی برای شرکت در نشست سالانه مجمع همکاریهای اقتصادی اسیا اقیانوس ارام اپک در شهر ساحلی سیدنی استرالیا بسر می برند.
تاکنون شش دور از گفتگوهای شش جانبه هسته ای در پکن پایتخت چین برگزار و چندین گروه کاری نیز برای بررسی موضوعات در این زمینه تشکیل شده است.
چین کره جنوبی کره شمالی روسیه ژاپن و امریکا کشورهای دخیل در مذاکرات شش جانبه هسته ای هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها