معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) جزئیاتی را از حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهر حلب سوریه فاش کرد.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، وادیم کولیت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) تصریح کرد: «در ۳۰ دسامبر از ساعت ۱۷:۱۴ تا ۱۷:۲۷، دو جنگنده وابسته به اسرائیل از نوع اف-۱۶ از دریای مدیترانه بدون ورود به حریم هوایی سوریه با شش موشک کروز اهداف نزدیک به شهر حلب را هدف حمله هوایی قرار دادند. این حمله هوایی هیچگونه تلفاتی به دنبال نداشته است.»

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، کولیت همچنین از نقض حریم هوایی سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن خبر داد.

وی افزود: ائتلاف بین‌المللی طی یک روز پروتکل‌های منع برخورد را نقض کرده است که به دلیل پرواز‌های هماهنگ نشده پهپاد‌ها با طرف روسیه در منطقه التنف صورت گرفته است و دو مورد نقض از سوی دو جنگنده متعلق به این ائتلاف از نوع اف-۱۵ نیز ثبت شده است.

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه همچنین گفت، سه سرباز سوری در استان «اللاذقیه» توسط بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها و یک سرباز دیگر نیز با شلیک تک‌تیرانداز زخمی شدند.

جنگنده‌های آمریکایی به صورت مکرر اقدامات تحریک‌آمیز خطرناکی را در آسمان سوریه انجام می‌دهند که شرایط خطرناکی را برای هواپیما‌ها به وجود آورده و موجب وخامت اوضاع در حریم هوایی سوریه می‌شود.

newsQrCode
برچسب ها: حلب سوریه التنف
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها