مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعلام کرد:

آذربایجان شرقی میزبان بخش هنری سوگواره ملی "بچه‌های اربعین"

مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی بچه‌های اربعین با حضور مدیران کل آفرینش‌های فرهنگی کانون و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با معرفی برگزیدگان در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۶۱۷
نویسنده وحیده حاجی محمدیاری

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: این مراسم همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور معرفی و تجلیل از برگزیدگان اولین سوگواره بچه‌های اربعین در دو بخش عکس و نقاشی ۲۰ آذر ماه در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی، اسداللهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و جمعی از دانش آموزان و مربیان مراکز کانون حضور داشتند ضمن اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله سرود و قصه‌گویی از برگزیدگان کودک و نوجوان این سوگواره قدردانی شد.

علی بینش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم با اشاره به ارسال بیش از ۱۲۳۰ قطعه نقاشی و عکس از ۲۹ استان کشور به دبیرخانه این سوگواره در تبریز، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد.

معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی و اسداللهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سخنرانان این مراسم بودند.

در این مراسم و پس از قرائت بیانیه داوران بخش نقاشی توسط دکتر امین افشار از اساتید پیشکسوت نقاشی و تصویرگری و بخش عکس توسط استاد رنجبر برگزیدگان این سوگواره معرفی و با اهدای لوح و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند. گفتنی است همزمان با برگزاری این مراسم نمایشگاهی از آثار برگزیده در نگارخانه استاد یاسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

برگزاری کارگاه ویژه عکاسی با حضور کمال شب‌خیز برای اعضای انجمن عکاسی کانون استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها