معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:

آمادگی مراکز بهداشتی استان کرمان برای غربالگری دیابت و فشارخون

مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

۴٢ درصد مردم کرمان چاق یا اضافه وزن دارند

مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 42.7 درصد مردم استان کرمان یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۵۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛دکترکاوه رفیع پور، با اشاره به اینکه با اجرای طرح پویش ملی سلامت، یک میلیون نفر از جمعیت ایرانی 18 سال به بالای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر پرفشاری خون و پایش می شوند افزود: از این یک میلیون جمعیت بالای 18 سال تحت پوشش دانشگاه، 67 هزار و 444 نفر آن به دلیل پرفشاری خون به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند.

وی با اشاره به انجام پیمایش ملی در سال 1400 گفت: بر اساس این پیمایش انتظار می رود حداقل 25 درصد افراد بالای 18 سال در سطح استان کرمان پرفشاری خون داشته باشند، که 34 درصد آنها از این بیماری خود آگاه نبودند و 41 درصدی هم که اطلاع داشتند، پیگیر درمان موثر برای بیماری خود بودند.

وی شمار مبتلایان به بیماری دیابت را در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که به مراکز بهداشتی درمانی سطح یک مراجعه کردند را  40 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس پیمایش 1400، انتظار می رود که 9.3 درصد درصد جمعیت بالای 18 سال استان دیابت داشته باشیم که در سطح کشور این رقم نزدیک به 11 درصد است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیمایش انجام شده نزدیک به 40 درصد مبتلایان به دیابت از بیماری خود آگاهی نداشتند و 36 درصد افراد دیابتی تحت درمان موثر دیابت بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها