معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد:

آمادگی مراکز بهداشتی استان کرمان برای غربالگری دیابت و فشارخون

با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه در سراسر کشور، گفت: افرادمی توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه ها و خانه های بهداشت درسراسر استان، دراین پویش شرکت کنند.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۵۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ دکتر وحید رضا برهانی نژاد، با بیان اینکه پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 15دیماه ادامه خواهدداشت، افزود: جمعیت هدف این پویش، 100 درصد افراد بالای 18 سال هستند که در مناطق روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و شهرستان بردسیر به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده، زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در سایر مناطق تحت پوشش دانشگاه نیز انتظار داریم، حداقل 70درصد جمعیت بالای 18 سال از نظر بیماری های دیابت و فشار خون بالا مورد بررسی قرار گیرند.

به گفته وی در طول این مدت، گروه هدف یعنی همان افراد بالای 18 سال  از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلابه دیابت و 40 درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود بی اطلاعند، گفت: هدف اصلی این پویش ملی، شناسایی زودرس این افراد، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری است.

وی شعار این پویش ملی را "آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر"عنوان کرد و گفت: همچنین افراد بالای 18 سال می توانندبامراجعه به لینکی که ازطریق پیامک برای آنها ارسال خواهد شد، به صورت خوداظهاری در این پویش شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها